loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 80
سه شنبه 12 بهمن 1400 زمان : 12:37

sahat.medu.ir سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی برای کنکور است. سایت ساهت در سال جاری برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ثبت نام کنکور معرفی شده است. این نوشتار راهنمای ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir است. بعد از آموزش ورود به سایت ساهت نحوه دیافت سوابق تحصیلی دانش آموزان در sahat.medu.ir را بررسی خواهیم کرد.

وزارت آموزش و پرورش یکی از ارگان هایی است که در سال های اخیر چندین سامانه گوناگون را برای امورات مختلف راه اندازی کرده است. سایت ساهت هم یکی از این سامانه ها است که به تازگی توسط این سازمان ایجاد شده و برای جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در سال های اخیر هم در ارائه سایت های مختلف توسط آموزش و پرورش بی تاثیر نبوده، اما به هر حال نتیجه نهایی این کار هم برای دانش آموزان و هم برای خود مدارس و وزارت خانه کاملا مفید و مثبت است. هر کدام از سامانه های ایجاد شده این سازمان وظیفه خاصی بر عهده داشته و بیش تر در آن زمینه خدمات رسانی می کنند. سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir هم به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان تشکیل شده تا هم مدارس و هم خود دانش آموز هر چه ساده تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سایت ساهت

sahat.medu.ir

نکته مهمی که کاربران در رابطه با استفاده از سامانه ساهت باید به آن توجه داشته باشند، نیاز به انجام ثبت نام در این سامانه است. یعنی اگر چه امکان مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموز هم برای مسولان مدرسه و هم برای خود فرد از این طریق وجود دارد، اما لازم است قبل از هر چیر در این سامانه ثبت نام کرده باشید. روش ثبت نام سایت ساهت هم برای هر کدام از گروه های دانش آموز و مسولین مدرسه متفاوت است. پس این افراد باید با توجه به روش مربوط به خود نسبت به نام نویسی در این سامانه اقدام کرده و اطلاعات کاربری دریافت نمایند. با توجه به اهمیت این سایت جدید برای دانش آموزان و هم چنین مسولان مدارس، در این مطلب روش ثبت نام هر کدام از این گروه ها را به صورت جداگانه در این سامانه به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir توضیح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.



ورود به sahat.medu.ir

با توجه به این که در حال حاضر امکان مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان به صورت اینترنتی از طریق سامانه ساهت آموزش و پروش فراهم شده است، تمام دانش آموزان و حتی مسولان مدارس باید شناخت کافی با این سایت و نحوه کار با آن داشته باشند. از آن جایی که دانش آموزان بعد از پایان هر مقطع و ورود به مقطع جدید نیاز به ارائه سوابق تحصیلی گذشته دارند، استفاده از این سامانه برای آن ها بسیار کارساز است. از طرف دیگر، کسانی قصد شرکت در کنکور سراسری رشته های مختلف را دارند هم باید در هنگام ثبت نام، کد مربوط به سوابق تحصیلی خود را وارد کنند. پس می توانند اطلاعات لازم را از طریق این سایت به دست آورند. اولین گام برای استفاده از سایت ساحت هم وارد شدن به آن است که در این بخش نحوه انجام این کار را به صورت مفصل برای شما بیان کرده ایم.

جهت ورود به سامانه ساهت هیچ گونه نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشوار وجود نداشته و به سادگی می توانید وارد آن شوید. کافی است اقداماتی ساده را به صورت پیوسته و گام به گام انجام دهید که این موارد را در ادامه توضیح داده ایم. این اقدامات مورد نیاز برای ورود به سامانه ساهت به شرح زیر می باشند.

  1. در اولین قدم باید نشانی اینترنتی این سایت یعنی sahat.medu.ir را مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. با توجه به این که یکی از گروه های اصلی مخاطبین این سایت را دانش آموزان تشکیل می دهند، استفاده از گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری برای وارد شدن به آن مجاز بوده و از این بابت محدودیتی تعریف نشده است.
  2. بعد از این که آدرس اینترنتی بالا را سرچ کردید، به صورت مستقیم به صفحه اصلی سامانه ساهت آموزش و پرورش وارد خواهید شد. در قسمت بالای این صفحه منویی را مشاهده می کنید که چند گزینه مختلف در آن قرار گرفته است. برای ورود به سایت باید اولین گزینه موجود در این منو یعنی «ورود به سامانه» را انتخاب کنید.

    ورود به sahat.medu.ir

  3. بعد از این که گزینه قبل را انتخاب کردید، پنجره جدیدی برای تان نمایش داده می شود. در این بخش یک سری اطلاعات از شما خواسته می شود که با قرار دادن آن ها می توانید به سایت ساهت وارد شوید. این اطلاعات شامل نام کاربری و کلمه عبور شما می باشند. پس اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و کد امنیتی موجود را هم در کادر مربوط به خود بگذارید. در نهایت بر روی گزینه «ورود به سامانه» که به صورت سبز رنگ در پایین پنجره مشخص شده است، کلیک کنید.

    ورود به سایت sahat.medu.ir

  4. در صورتی که اطلاعات کاربری تان و کد امنیتی را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری خود در این سایت وارد شده و می توانید از خدمات آنلاین آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش تنها در صورت داشتن نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است. برای دریافت این اطلاعات هم لازم است ثبت نام خود را به طور کامل در این سامانه انجام دهید. در ادامه روش ثبت نام در این سایت را برای تان توضیح خواهیم داد تا برای انجام این کار و دریافت اطلاعات کاربری با مشکلی رو به رو نباشید.

بیشتر بخوانید: سایت ارزیابی سواد حرکتی

ثبت نام sahat.medu.ir

در بخش قبل روش ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش را به صورت مفصل برای شما توضیح دادیم. پس اکنون به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از خدمات آنلاین آن بهره مند شوید. اما همان طور که گفتیم، شما برای وارد شدن به این سایت نیاز به اطلاعات کاربری دارید که بعد از انجام ثبت نام sahat.medu.ir به شما داده می شوند. بنابراین، در صورتی که قصد استفاده از این سایت برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی را داشته باشید، باید ابتدا نسبت به انجام ثبت نام در آن اقدام کنید. نکته قابل توجه در مورد ثبت نام این سامانه هم تفاوت انجام این کار برای گروه های استفاده کننده یعنی دانش آموزان و مسولان مدارس می باشد. به عبارت دیگر، هر کدام از این گروه ها جهت ثبت نام در سایت ساهت sahat.medu.ir باید روند متفاوتی را طی کنند. در ادامه نحوه ثبت نام دانش آموزان و مسولین مدارس را به صورت جداگانه برای شما توضیح داده ایم.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه sahat.medu.ir

با توجه به این که امکان دریافت سوابق تحصیل دانش آموزان از طریق سامانه ساهت به نشانی sahat.medu.ir وجود دارد، این افراد باید نام نویسی خود را در این سایت انجام داده تا در صورت نیاز به راحتی بتوانند اطلاعات خود را از این طریق دریافت کنند. در واقع با نام نویسی در این سامانه و دریافت سوابق تحصیلی از طریق آن تا حد زیادی کار دانش آموزان برای دریافت این اطاعات ساده تر شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه هم نخواهند داشت. علاوه بر این، دانش اموزان پس از ثبت نام در سایت ساهت می توانند وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات شان را بررسی کنند. در نتیجه اگر هر گونه مغایرتی را در اطلاعات و سوابق تحصیلی شان مشاهده کردند، از ان آگاه شده و می توانند با مراجعه به مدرسه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این قسمت روش ثبت نام دانش آموزان را برای تان آورده ایم.

دانش آموزان برای ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پروش باید مراحلی را به صورت پیوسته طی کنند که در این جا آن ها را بیان کرده ایم. پس با دنبال کردن این مراحل به راحتی می توانید ثبت نام تان را انجام دهید.

  1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل توضیح داده ایم، به sahat.medu.ir وارد شوید. همان طور که گفتیم، جهت ورود به این سایت می توانید از سیستم های رایانه ای یا گوشی موبایل خود استفاده کنید.
  2. بعد از این که به صفحه اصلی این سامانه رسیدید، منویی را مانند شکل زیر در قسمت بالای صفحه مشاهده می کنید. این بار باید از این منو گزینه «ثبت نام دانش آموز» را انتخاب نموده تا وارد مراحل نام نویسی در این سایت شوید.

    ثبت نام دانش آموزان در sahat.medu.ir

  3. با انتخاب گزینه مربوط به ثبت نام دانش آموزان در بخش قبل، پنجره ای برای شما نمایش داده می شود که باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در آن وارد کنید. این اطلاعات را با دقت وارد کرده و کد امنیتی موجود را هم در جایگاه خود قرار دهید. در نهایت بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید. دقت داشته باشید، شماره تلفن همراهی که برای ثبت نام sahat.medu.ir وارد می کنید، باید روشن و فعال باشد تا کلمه عبور بر روی آن فرستاده شود.

    ثبت نام sahat.medu.ir

  4. در صورتی که کد ملی به درستی وارد شده و شماره تلفن همراه هم انطباق داشته باشد، کلمه عبور برای تان ارسال خواهد شد. نام کاربری این سامانه هم همان کد ملی تان است.

با طی کردن مراحل بالا، ثبت نام دانش آموز در سامانه sahat.medu.ir با موفقیت انجام گرفته و اطلاعات کاربری در اختیارتان قرار می گیرد. پس می توانید از این به بعد به راحتی وارد سامانه ساهت شده و نسبت به دریافت اطلاعات و سوابق تحصیلی مورد نیاز خود از این طریق اقدام نمایید.

ثبت نام کارشناسان و مدیران در سامانه sahat.medu.ir

در قسمت قبل نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت ساهت را بیان کردیم تا این افراد بتوانند بعد از انجام نام نویسی، اطلاعات تحصیلی شان را در این سامانه مشاهده کرده و دریافت نمایند. اما علاوه بر دانش آموزان، مسولان مدارس هم امکان دسترسی به اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان در این سامانه را دارند. این افراد هم برای استفاده از سایت مذکور ملزم به ثبت نام در آن و دریافت اطلاعات کاربری هستند. البته روش ثبت نام کارشناسان، مدیران و معلم های مدارس با نحوه انجام این کار برای دانش آموزان متفاوت است. با توجه به جدید بودن سامانه ساهت آموزش و پرورش و کاربردی بودن آن برای مسولین مدارس، در این بخش هم روش ثبت نام این افراد را در سایت فوق بیان می کنیم. پس به این ترتیب مسولین مدارس هم می توانند نام نویسی شان را در این سایت انجام داده و جهت استفاده از آن با مشکلی مواجه نباشند.

مسولین مدارس هم لازم است مانند دانش آموزان مراحلی را برای انجام ثبت نام شان در این سامانه طی کنند که این موارد را به صورت مفصل برای شما توضیح داده ایم. مراحل مورد نیاز برای ثبت نام مسولین مدارس در سامانه sahat.medu.ir به شرح زیر می باشند.

  1. در اولین گام باید به وارد صفحه اصلی sahat.medu.ir شوید که در بخش های قبل نحوه وارد شدن به این قسمت را بیان کرده ایم. پس به راحتی می توانید به این مرحله برسید.
  2. بعد از این که وارد صفحه اول این سایت شدید، لازم است از منو موجود در بالای آن گزینه «ثبت نام کارشناسان / مدیران» را انتخاب نمایید.

    ثبت نام کارشناسان در sahat.medu.ir

  3. با انتخاب گزینه قبل فرم ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پرورش برای شما نمایش داده می شود. همان طور که مشاهده می کنید، مدیران، کارشناسان و به طور کلی کادر مدارس برای نام نویسی در این سامانه نیاز به ورود اطلاعات بیش تری دارند. اطلاعات مورد نیاز در این بخش شامل نام،‌نام خانوادگی،‌ کد ملی، جنسیت، استان، منطقه، مدرسه، کد پرسنلی، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن همراه می شوند. بعد از این که اطلاعات مذکور را با دقت وارد کردید، یک کلمه عبور مناسب هم جهت ورودتان به این سامانه انتخاب نموده و ان را تایید کنید. در نهایت کد امنیتی را هم در کادر خود قرار داده و بر روی گزینه «ثبت نام در سامانه» کلیک نمایید.

    فرم ثبت نام در سامانه sahat.medu.ir

  4. اگر همه اطلاعات خواسته شده در بخش قبل را به درستی وارد کرده باشید، ثبت نام تان در سایت ساهت با موفقیت انجام شد و در ادامه می توانید با اطلاعات کاربری خود نسبت به ورود به این سامانه و استفاده از خدمات آنلاین آن اقدام کنید.

در این بخش هم نحوه نام نویسی مسولان مدرسه را توضیح دادیم تا اگر در این دسته از مخاطبین سامانه sahat.medu.ir قرار می گیرید، برای انجام ثبت نام در آن و دریافت اطلاعات کاربری با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: سامانه پادا

فراموشی و بازیابی رمز sahat.medu.ir

یکی از رایج ترین مشکلات این روزهای کاربران اینترنتی، فراموشی رمز عبور مربوط به سامانه های مختلف است. البته تعدد سایت های آنلاینی که کاربران با آن ها سر و کار دارند هم می تواند یکی از دلایل اصلی این موضوع باشد. به هر حال، کاربران سامانه ساهت آموزش و پروش هم ممکن است بعد از نام نویسی در این سامانه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور، پس از مدتی رمز عبور خود را فراموش کرده یا گم کنند. البته در این گونه موارد نیازی به نگرانی نیست، چرا که امکان بازیابی کلمه عبور در این سامانه به سادگی وجود دارد. البته بهتر است بعد از دریافت اطلاعات کاربری، آن ها را جایی یادداشت کرده تا فراموش شان نکنید. اما در صورتی که به هر دلیل این اتفاق رخ داد، می توانید از قابلیت بازیابی رمز عبور سایت ساهت استفاده کرده و مجددا رمز عبوری جدید دریافت کنید. با توجه به رایج بودن فراموشی رمز عبور، در این بخش نحوه بازیابی آن را بیان کرده ایم.

روش بازیابی رمز عبور در سامانه ساهت هم تا حد زیادی مشابه با انجام ثبت نام در این سایت می باشد. در ادامه فرآیند بازیابی رمز عبور این سامانه را به صورت مختصر در چند مرحله توضیح داده ایم تا اگر به هر دلیلی این رمز را فراموش کردید، به راحتی بتوانید رمز جدید خود را برای ورود به سامانه دریافت کنید.

  1. در این مورد هم ابتدا باید به صفحه اصلی این سایت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir وارد شوید که از روش انجام این کار آگاهی کامل دارید.
  2. بعد از این که به صفحه اول سایت وارد شدید، باید از منو بالای صفحه این بار گزینه «فراموشی کلمه عبور» را انتخاب نمایید.

    فراموشی کلمه عبور sahat.medu.ir

  3. با انتخاب این گزینه در بخش قبل، پنجره ای برای تان نمایش داده می شود که درخواست وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه را دارد. این اطلاعات را در کادرهای مربوط به خود قرار داده و پس از ورود کد امنیتی، گزینه «ارسال کلمه عبور جدید» در پایین پنجره را بزنید.

    بازیابی رمز عبور sahat.medu.ir

  4. در صورتی که اطلاعات فوق را به درستی وارد کرده باشید، یک رمز عبور جدید برای روی شماره تلفن همراه تان فرستاده می شود. پس اکنون می توانید با استفاده از نام کاربری تان که همان کد ملی است و رمز عبور جدید مجددا به سامانه ساهت آموزش و پرورش وارد شوید.

همان گونه که مشاهده کردید، امکان بازیابی کلمه عبور در سامانه ساهت به راحتی وجود دارد. پس اگر زمانی این رمز را فراموش کردید، با پشت سر گذاشتن مراحل بالا امکان بازیابی آن وجود دارد. توجه داشته باشید که این مراحل دریافت رمز جدید برای دانش آموزان و مسولان مدارس مشترک است.

بیشتر بخوانید: سامانه سیدا

نکات کار با سایت ساهت sahat.medu.ir

تا این جا اطلاعات لازم در مورد سامانه ساهت آموزش و پرورش از جمله نحوه ورود به این سامانه و ثبت نام در آن را به شما ارائه دادیم. پس اکنون مشکلی د وارد شدن به این سایت و دسترسی به خدمات آنلاین آن نخواهید داشت. اما دقت داشته باشید که برای استفاده از این سامانه توجه به یک سری نکات الزامی است. اگر چه برخی از این موارد را در بخش های قبل هم بیان کرده ایم، اما در این قسمت مجددا به آن ها می پردازیم تا در صورت تنیاز به استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نشوید. این نکات مهم برای استفاده از خدمات انلاین سایت ساهت شامل موارد زیر می شوند:

  • برای استفاده از سایت ساهت sahat.medu.ir انجام ثبت نام در آن الزامی است. یعنی کاربرانی که در آن ثبت نام نکرده باشند، امکان دسترسی به خدمات مختلف آن را نخواهند داشت.
  • روش ثبت نام در این سامانه برای دانش آموزان و مسولین مدارس متفاوت است. پس با توجه به نقش خود باید از روش مرتبط برای ثبت نام تان اقدام کنید.
  • دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه sahat.medu.ir نسبت به مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی خود اقدام نموده و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه نداشته باشند.
  • در صورتی فراموشی رمز عبور توسط هر کدام از گروه ها یعنی دانش آموزان یا مسولین مدرسه، امکان بازیابی مجدد ان به راحتی وجود خواهد داشت.
  • در صورتی که دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه ساهت و مشاهده اطلاعات خود متوجه مغایرتی شوند، باید برای انجام بررسی های لازم و در صورت نیاز تصحیح اطلاعات به مدرسه شان مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه شاد

سامانه ساهت آموزش و پرورش یکی از سایت های جدیدی است که توسط این وزارت خانه به منظور جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایجاد شده است. این سایت سوابق تحصیلی دانش آموزان را به صورت کامل پوشش داده که هم مسولین مدارس و هم خود دانش آموز امکان دسترسی به آن را دارند. منتهی هر کدام از این گروه ها برای مشاهده و دریافت این سوابق تحصیلی و به طور کلی ورود به سایت ساهت ، ابتدا باید در آن ثبت نام کرده باشند. روش ثبت نام این گروه ها هم در سامانه مذکور متفاوت است. ما در این جا نحوه ورود به سامانه ساهت و انجام ثبت نام در آن را هم برای دانش آموزان و هم برای مسولین مدارس توضیح داده ایم. پس این افراد به راحتی می توانند به سامانه sahat.medu.ir وارد شده و پس از انجام ثبت نام در آن، اطلاعات کاربری دریافت کنند.

منبع : سایت ساهت

sahat.medu.ir سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی برای کنکور است. سایت ساهت در سال جاری برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ثبت نام کنکور معرفی شده است. این نوشتار راهنمای ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir است. بعد از آموزش ورود به سایت ساهت نحوه دیافت سوابق تحصیلی دانش آموزان در sahat.medu.ir را بررسی خواهیم کرد.

وزارت آموزش و پرورش یکی از ارگان هایی است که در سال های اخیر چندین سامانه گوناگون را برای امورات مختلف راه اندازی کرده است. سایت ساهت هم یکی از این سامانه ها است که به تازگی توسط این سازمان ایجاد شده و برای جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در سال های اخیر هم در ارائه سایت های مختلف توسط آموزش و پرورش بی تاثیر نبوده، اما به هر حال نتیجه نهایی این کار هم برای دانش آموزان و هم برای خود مدارس و وزارت خانه کاملا مفید و مثبت است. هر کدام از سامانه های ایجاد شده این سازمان وظیفه خاصی بر عهده داشته و بیش تر در آن زمینه خدمات رسانی می کنند. سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir هم به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان تشکیل شده تا هم مدارس و هم خود دانش آموز هر چه ساده تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سایت ساهت

sahat.medu.ir

نکته مهمی که کاربران در رابطه با استفاده از سامانه ساهت باید به آن توجه داشته باشند، نیاز به انجام ثبت نام در این سامانه است. یعنی اگر چه امکان مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموز هم برای مسولان مدرسه و هم برای خود فرد از این طریق وجود دارد، اما لازم است قبل از هر چیر در این سامانه ثبت نام کرده باشید. روش ثبت نام سایت ساهت هم برای هر کدام از گروه های دانش آموز و مسولین مدرسه متفاوت است. پس این افراد باید با توجه به روش مربوط به خود نسبت به نام نویسی در این سامانه اقدام کرده و اطلاعات کاربری دریافت نمایند. با توجه به اهمیت این سایت جدید برای دانش آموزان و هم چنین مسولان مدارس، در این مطلب روش ثبت نام هر کدام از این گروه ها را به صورت جداگانه در این سامانه به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir توضیح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.



ورود به sahat.medu.ir

با توجه به این که در حال حاضر امکان مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان به صورت اینترنتی از طریق سامانه ساهت آموزش و پروش فراهم شده است، تمام دانش آموزان و حتی مسولان مدارس باید شناخت کافی با این سایت و نحوه کار با آن داشته باشند. از آن جایی که دانش آموزان بعد از پایان هر مقطع و ورود به مقطع جدید نیاز به ارائه سوابق تحصیلی گذشته دارند، استفاده از این سامانه برای آن ها بسیار کارساز است. از طرف دیگر، کسانی قصد شرکت در کنکور سراسری رشته های مختلف را دارند هم باید در هنگام ثبت نام، کد مربوط به سوابق تحصیلی خود را وارد کنند. پس می توانند اطلاعات لازم را از طریق این سایت به دست آورند. اولین گام برای استفاده از سایت ساحت هم وارد شدن به آن است که در این بخش نحوه انجام این کار را به صورت مفصل برای شما بیان کرده ایم.

جهت ورود به سامانه ساهت هیچ گونه نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشوار وجود نداشته و به سادگی می توانید وارد آن شوید. کافی است اقداماتی ساده را به صورت پیوسته و گام به گام انجام دهید که این موارد را در ادامه توضیح داده ایم. این اقدامات مورد نیاز برای ورود به سامانه ساهت به شرح زیر می باشند.

  1. در اولین قدم باید نشانی اینترنتی این سایت یعنی sahat.medu.ir را مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. با توجه به این که یکی از گروه های اصلی مخاطبین این سایت را دانش آموزان تشکیل می دهند، استفاده از گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری برای وارد شدن به آن مجاز بوده و از این بابت محدودیتی تعریف نشده است.
  2. بعد از این که آدرس اینترنتی بالا را سرچ کردید، به صورت مستقیم به صفحه اصلی سامانه ساهت آموزش و پرورش وارد خواهید شد. در قسمت بالای این صفحه منویی را مشاهده می کنید که چند گزینه مختلف در آن قرار گرفته است. برای ورود به سایت باید اولین گزینه موجود در این منو یعنی «ورود به سامانه» را انتخاب کنید.

    ورود به sahat.medu.ir

  3. بعد از این که گزینه قبل را انتخاب کردید، پنجره جدیدی برای تان نمایش داده می شود. در این بخش یک سری اطلاعات از شما خواسته می شود که با قرار دادن آن ها می توانید به سایت ساهت وارد شوید. این اطلاعات شامل نام کاربری و کلمه عبور شما می باشند. پس اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و کد امنیتی موجود را هم در کادر مربوط به خود بگذارید. در نهایت بر روی گزینه «ورود به سامانه» که به صورت سبز رنگ در پایین پنجره مشخص شده است، کلیک کنید.

    ورود به سایت sahat.medu.ir

  4. در صورتی که اطلاعات کاربری تان و کد امنیتی را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری خود در این سایت وارد شده و می توانید از خدمات آنلاین آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش تنها در صورت داشتن نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است. برای دریافت این اطلاعات هم لازم است ثبت نام خود را به طور کامل در این سامانه انجام دهید. در ادامه روش ثبت نام در این سایت را برای تان توضیح خواهیم داد تا برای انجام این کار و دریافت اطلاعات کاربری با مشکلی رو به رو نباشید.

بیشتر بخوانید: سایت ارزیابی سواد حرکتی

ثبت نام sahat.medu.ir

در بخش قبل روش ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش را به صورت مفصل برای شما توضیح دادیم. پس اکنون به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از خدمات آنلاین آن بهره مند شوید. اما همان طور که گفتیم، شما برای وارد شدن به این سایت نیاز به اطلاعات کاربری دارید که بعد از انجام ثبت نام sahat.medu.ir به شما داده می شوند. بنابراین، در صورتی که قصد استفاده از این سایت برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی را داشته باشید، باید ابتدا نسبت به انجام ثبت نام در آن اقدام کنید. نکته قابل توجه در مورد ثبت نام این سامانه هم تفاوت انجام این کار برای گروه های استفاده کننده یعنی دانش آموزان و مسولان مدارس می باشد. به عبارت دیگر، هر کدام از این گروه ها جهت ثبت نام در سایت ساهت sahat.medu.ir باید روند متفاوتی را طی کنند. در ادامه نحوه ثبت نام دانش آموزان و مسولین مدارس را به صورت جداگانه برای شما توضیح داده ایم.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه sahat.medu.ir

با توجه به این که امکان دریافت سوابق تحصیل دانش آموزان از طریق سامانه ساهت به نشانی sahat.medu.ir وجود دارد، این افراد باید نام نویسی خود را در این سایت انجام داده تا در صورت نیاز به راحتی بتوانند اطلاعات خود را از این طریق دریافت کنند. در واقع با نام نویسی در این سامانه و دریافت سوابق تحصیلی از طریق آن تا حد زیادی کار دانش آموزان برای دریافت این اطاعات ساده تر شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه هم نخواهند داشت. علاوه بر این، دانش اموزان پس از ثبت نام در سایت ساهت می توانند وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات شان را بررسی کنند. در نتیجه اگر هر گونه مغایرتی را در اطلاعات و سوابق تحصیلی شان مشاهده کردند، از ان آگاه شده و می توانند با مراجعه به مدرسه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این قسمت روش ثبت نام دانش آموزان را برای تان آورده ایم.

دانش آموزان برای ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پروش باید مراحلی را به صورت پیوسته طی کنند که در این جا آن ها را بیان کرده ایم. پس با دنبال کردن این مراحل به راحتی می توانید ثبت نام تان را انجام دهید.

  1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل توضیح داده ایم، به sahat.medu.ir وارد شوید. همان طور که گفتیم، جهت ورود به این سایت می توانید از سیستم های رایانه ای یا گوشی موبایل خود استفاده کنید.
  2. بعد از این که به صفحه اصلی این سامانه رسیدید، منویی را مانند شکل زیر در قسمت بالای صفحه مشاهده می کنید. این بار باید از این منو گزینه «ثبت نام دانش آموز» را انتخاب نموده تا وارد مراحل نام نویسی در این سایت شوید.

    ثبت نام دانش آموزان در sahat.medu.ir

  3. با انتخاب گزینه مربوط به ثبت نام دانش آموزان در بخش قبل، پنجره ای برای شما نمایش داده می شود که باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در آن وارد کنید. این اطلاعات را با دقت وارد کرده و کد امنیتی موجود را هم در جایگاه خود قرار دهید. در نهایت بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید. دقت داشته باشید، شماره تلفن همراهی که برای ثبت نام sahat.medu.ir وارد می کنید، باید روشن و فعال باشد تا کلمه عبور بر روی آن فرستاده شود.

    ثبت نام sahat.medu.ir

  4. در صورتی که کد ملی به درستی وارد شده و شماره تلفن همراه هم انطباق داشته باشد، کلمه عبور برای تان ارسال خواهد شد. نام کاربری این سامانه هم همان کد ملی تان است.

با طی کردن مراحل بالا، ثبت نام دانش آموز در سامانه sahat.medu.ir با موفقیت انجام گرفته و اطلاعات کاربری در اختیارتان قرار می گیرد. پس می توانید از این به بعد به راحتی وارد سامانه ساهت شده و نسبت به دریافت اطلاعات و سوابق تحصیلی مورد نیاز خود از این طریق اقدام نمایید.

ثبت نام کارشناسان و مدیران در سامانه sahat.medu.ir

در قسمت قبل نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت ساهت را بیان کردیم تا این افراد بتوانند بعد از انجام نام نویسی، اطلاعات تحصیلی شان را در این سامانه مشاهده کرده و دریافت نمایند. اما علاوه بر دانش آموزان، مسولان مدارس هم امکان دسترسی به اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان در این سامانه را دارند. این افراد هم برای استفاده از سایت مذکور ملزم به ثبت نام در آن و دریافت اطلاعات کاربری هستند. البته روش ثبت نام کارشناسان، مدیران و معلم های مدارس با نحوه انجام این کار برای دانش آموزان متفاوت است. با توجه به جدید بودن سامانه ساهت آموزش و پرورش و کاربردی بودن آن برای مسولین مدارس، در این بخش هم روش ثبت نام این افراد را در سایت فوق بیان می کنیم. پس به این ترتیب مسولین مدارس هم می توانند نام نویسی شان را در این سایت انجام داده و جهت استفاده از آن با مشکلی مواجه نباشند.

مسولین مدارس هم لازم است مانند دانش آموزان مراحلی را برای انجام ثبت نام شان در این سامانه طی کنند که این موارد را به صورت مفصل برای شما توضیح داده ایم. مراحل مورد نیاز برای ثبت نام مسولین مدارس در سامانه sahat.medu.ir به شرح زیر می باشند.

  1. در اولین گام باید به وارد صفحه اصلی sahat.medu.ir شوید که در بخش های قبل نحوه وارد شدن به این قسمت را بیان کرده ایم. پس به راحتی می توانید به این مرحله برسید.
  2. بعد از این که وارد صفحه اول این سایت شدید، لازم است از منو موجود در بالای آن گزینه «ثبت نام کارشناسان / مدیران» را انتخاب نمایید.

    ثبت نام کارشناسان در sahat.medu.ir

  3. با انتخاب گزینه قبل فرم ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پرورش برای شما نمایش داده می شود. همان طور که مشاهده می کنید، مدیران، کارشناسان و به طور کلی کادر مدارس برای نام نویسی در این سامانه نیاز به ورود اطلاعات بیش تری دارند. اطلاعات مورد نیاز در این بخش شامل نام،‌نام خانوادگی،‌ کد ملی، جنسیت، استان، منطقه، مدرسه، کد پرسنلی، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن همراه می شوند. بعد از این که اطلاعات مذکور را با دقت وارد کردید، یک کلمه عبور مناسب هم جهت ورودتان به این سامانه انتخاب نموده و ان را تایید کنید. در نهایت کد امنیتی را هم در کادر خود قرار داده و بر روی گزینه «ثبت نام در سامانه» کلیک نمایید.

    فرم ثبت نام در سامانه sahat.medu.ir

  4. اگر همه اطلاعات خواسته شده در بخش قبل را به درستی وارد کرده باشید، ثبت نام تان در سایت ساهت با موفقیت انجام شد و در ادامه می توانید با اطلاعات کاربری خود نسبت به ورود به این سامانه و استفاده از خدمات آنلاین آن اقدام کنید.

در این بخش هم نحوه نام نویسی مسولان مدرسه را توضیح دادیم تا اگر در این دسته از مخاطبین سامانه sahat.medu.ir قرار می گیرید، برای انجام ثبت نام در آن و دریافت اطلاعات کاربری با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: سامانه پادا

فراموشی و بازیابی رمز sahat.medu.ir

یکی از رایج ترین مشکلات این روزهای کاربران اینترنتی، فراموشی رمز عبور مربوط به سامانه های مختلف است. البته تعدد سایت های آنلاینی که کاربران با آن ها سر و کار دارند هم می تواند یکی از دلایل اصلی این موضوع باشد. به هر حال، کاربران سامانه ساهت آموزش و پروش هم ممکن است بعد از نام نویسی در این سامانه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور، پس از مدتی رمز عبور خود را فراموش کرده یا گم کنند. البته در این گونه موارد نیازی به نگرانی نیست، چرا که امکان بازیابی کلمه عبور در این سامانه به سادگی وجود دارد. البته بهتر است بعد از دریافت اطلاعات کاربری، آن ها را جایی یادداشت کرده تا فراموش شان نکنید. اما در صورتی که به هر دلیل این اتفاق رخ داد، می توانید از قابلیت بازیابی رمز عبور سایت ساهت استفاده کرده و مجددا رمز عبوری جدید دریافت کنید. با توجه به رایج بودن فراموشی رمز عبور، در این بخش نحوه بازیابی آن را بیان کرده ایم.

روش بازیابی رمز عبور در سامانه ساهت هم تا حد زیادی مشابه با انجام ثبت نام در این سایت می باشد. در ادامه فرآیند بازیابی رمز عبور این سامانه را به صورت مختصر در چند مرحله توضیح داده ایم تا اگر به هر دلیلی این رمز را فراموش کردید، به راحتی بتوانید رمز جدید خود را برای ورود به سامانه دریافت کنید.

  1. در این مورد هم ابتدا باید به صفحه اصلی این سایت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir وارد شوید که از روش انجام این کار آگاهی کامل دارید.
  2. بعد از این که به صفحه اول سایت وارد شدید، باید از منو بالای صفحه این بار گزینه «فراموشی کلمه عبور» را انتخاب نمایید.

    فراموشی کلمه عبور sahat.medu.ir

  3. با انتخاب این گزینه در بخش قبل، پنجره ای برای تان نمایش داده می شود که درخواست وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه را دارد. این اطلاعات را در کادرهای مربوط به خود قرار داده و پس از ورود کد امنیتی، گزینه «ارسال کلمه عبور جدید» در پایین پنجره را بزنید.

    بازیابی رمز عبور sahat.medu.ir

  4. در صورتی که اطلاعات فوق را به درستی وارد کرده باشید، یک رمز عبور جدید برای روی شماره تلفن همراه تان فرستاده می شود. پس اکنون می توانید با استفاده از نام کاربری تان که همان کد ملی است و رمز عبور جدید مجددا به سامانه ساهت آموزش و پرورش وارد شوید.

همان گونه که مشاهده کردید، امکان بازیابی کلمه عبور در سامانه ساهت به راحتی وجود دارد. پس اگر زمانی این رمز را فراموش کردید، با پشت سر گذاشتن مراحل بالا امکان بازیابی آن وجود دارد. توجه داشته باشید که این مراحل دریافت رمز جدید برای دانش آموزان و مسولان مدارس مشترک است.

بیشتر بخوانید: سامانه سیدا

نکات کار با سایت ساهت sahat.medu.ir

تا این جا اطلاعات لازم در مورد سامانه ساهت آموزش و پرورش از جمله نحوه ورود به این سامانه و ثبت نام در آن را به شما ارائه دادیم. پس اکنون مشکلی د وارد شدن به این سایت و دسترسی به خدمات آنلاین آن نخواهید داشت. اما دقت داشته باشید که برای استفاده از این سامانه توجه به یک سری نکات الزامی است. اگر چه برخی از این موارد را در بخش های قبل هم بیان کرده ایم، اما در این قسمت مجددا به آن ها می پردازیم تا در صورت تنیاز به استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نشوید. این نکات مهم برای استفاده از خدمات انلاین سایت ساهت شامل موارد زیر می شوند:

  • برای استفاده از سایت ساهت sahat.medu.ir انجام ثبت نام در آن الزامی است. یعنی کاربرانی که در آن ثبت نام نکرده باشند، امکان دسترسی به خدمات مختلف آن را نخواهند داشت.
  • روش ثبت نام در این سامانه برای دانش آموزان و مسولین مدارس متفاوت است. پس با توجه به نقش خود باید از روش مرتبط برای ثبت نام تان اقدام کنید.
  • دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه sahat.medu.ir نسبت به مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی خود اقدام نموده و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه نداشته باشند.
  • در صورتی فراموشی رمز عبور توسط هر کدام از گروه ها یعنی دانش آموزان یا مسولین مدرسه، امکان بازیابی مجدد ان به راحتی وجود خواهد داشت.
  • در صورتی که دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه ساهت و مشاهده اطلاعات خود متوجه مغایرتی شوند، باید برای انجام بررسی های لازم و در صورت نیاز تصحیح اطلاعات به مدرسه شان مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه شاد

سامانه ساهت آموزش و پرورش یکی از سایت های جدیدی است که توسط این وزارت خانه به منظور جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایجاد شده است. این سایت سوابق تحصیلی دانش آموزان را به صورت کامل پوشش داده که هم مسولین مدارس و هم خود دانش آموز امکان دسترسی به آن را دارند. منتهی هر کدام از این گروه ها برای مشاهده و دریافت این سوابق تحصیلی و به طور کلی ورود به سایت ساهت ، ابتدا باید در آن ثبت نام کرده باشند. روش ثبت نام این گروه ها هم در سامانه مذکور متفاوت است. ما در این جا نحوه ورود به سامانه ساهت و انجام ثبت نام در آن را هم برای دانش آموزان و هم برای مسولین مدارس توضیح داده ایم. پس این افراد به راحتی می توانند به سامانه sahat.medu.ir وارد شده و پس از انجام ثبت نام در آن، اطلاعات کاربری دریافت کنند.

منبع : سایت ساهت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 247
  • بازدید ماه : 826
  • بازدید سال : 2107
  • بازدید کلی : 36021
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه