loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 79
شنبه 16 بهمن 1400 زمان : 13:06

پیدا کردن رمز اینستاگرام برای کاربرانی که به هر دلیلی رمز خود را فراموش کرده اند بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید بدانی که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و در صورت فراموشی برای پیدا کردن آن چه اقداماتی را باید انجام دهید با نوشتار امروز همراه باشید.

پیدا کردن رمز اینستاگرام یک مسئله حیاتی برای کاربرانی است که در ورود به حساب خود با مشکل رو به رو شده اند. در واقع آن دسته از کاربران برنامه اجتماعی اینستاگرام که به هر دلیلی رمز ورود به حساب کاربر خود را فراموش کرده یا گم می کنند، باید به فکر پیدا کردن این رمز عبور باشند تا امکان ورود مجددشان به این حساب فراهم گردد. زیرا در صورتی که کاربر نتواند رمز عبور حساب خود را بازیابی کند، اینستاگرام اجازه ورود به حساب را به او نخواهد داد. در بسیاری از موارد کاربر بعد از این که رمز عبور را وارد می کند، هم زمان نسبت به ذخیره آن هم اقدام می نماید. بنابراین، اگر اطلاع داشته باشید که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود ، حتی در صورت خروج از حساب تان هم مشکلی از نظر رمز عبور نخواهید داشت. زیرا به راحتی می توانید به محل ذخیره مراجعه نموده و رمز را بازیابی کنید.

رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

البته دقت داشته باشید که شما تنها زمانی به رمز عبور اینستاگرام نیاز دارید که این برنامه را حذف کرده یا از حساب خود خارج شده باشید. به هر حال، در این گونه موارد هم اگر از قبل این رمز را ذخیره کرده و بدانید که رمز اینستا کجاست، مشکلی برای بازیابی آن نخواهید داشت. اما گاهی اوقات با وجود این که رمز را جایی ذخیره نکرده اید، آن را فراموش کرده یا گم می کنید. اگر چه در این گونه موارد مسئله کمی پیچیده تر می شود، اما باز هم راه حل های مختلفی برای آن وجود دارد. یعنی حتی اگر این رمز عبور به حساب خود در برنامه اینستاگرام را فراموش کرده باشید، باز هم امکان بازیابی آن وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از کاربران، در این مطلب قصد داریم روش های گوناگون موجود جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.



رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

با توجه به این که برای ورودهای مجدد به برنامه اینستاگرام نیاز به اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور خواهید داشت، باید آن ها را به خاطر داشته یا ذخیره کنید تا در ادامه با دردسر مواجه نشوید. البته ین موضوع هم اهمیت دارد که بدانید رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود تا در صورت فراموشی آن به سراغ این بخش رفته و رمز خود را بازیابی کنید. حتما قابلیت ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور را در هنگام کار با برنامه های مختلف که از طریق مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس تجربه کرده اید. همان طور که احتمالا می دانید، در هنگام کار با این مرورگرها بعد از یک بار وارد کردن اطلاعات لازم، امکان ذخیره کردن شان وجود دارد. در صورتی که این اطلاعات را ذخیره کنید، دفعات بعدی که برای ورود به حساب کاربری خود در آن سامانه یا برنامه خاص اقدام می کنید، این اطلاعات به صورت خودکار برای شما نمایش داده می شوند.

برنامه اینستاگرام هم جدیدا قابلیت ذخیره کردن اطلاعات ورودی را به خدمات خود اضافه کرده تا کاربران در صورت نیاز به ورود مجدد به حساب شان، برای پیدا کردن رمز اینستاگرام با مشکلی مواجه نباشند. پس شما می توانید این قابلیت را فعال نموده تا اگر به هر دلیل برنامه اینستاگرام را از روی گوشی حذف کرده یا از حساب کاربری تان خارج شدید، برای ورود مجدد به این برنامه مشکلی نداشته باشید. در این بخش نحوه ذخیره نمودن رمز عبور اینستاگرام را برای شما به صورت مفصل توضیح می دهیم تا در صورت تمایل به راحتی بتوانید آن را ذخیره کرده و جهت ورود به این برنامه با مشکلی رو به رو نشوید. البته یکی از ابهامات بسیاری از کاربران پس از ذخیره کردن رمز این است که رمز اینستا کجاست. در واقع می خواهند بدانند که این رمز عبور در چه قسمتی ذخیره می شود. در ادامه پاسخ این سوال را به همراه نحوه ذخیره کردن این رمز برای شما آورده ایم.

برای این که قابلیت ذخیره شدن رمز اینستاگرام را فعال کنید، لازم است یک سری مراحل را به صورت پیوسته و گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا آن ها را برای شما توضیح داده ایم. این مراحل مورد نیاز برای ذخیره کردن رمز عبور اینستاگرام به شرح زیر می باشند.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام را در گوشی خود باز کرده و وارد بخش تنظیمات آن بشوید. بعد از این که بر روی گزینه تنظیمات کلیک کردید، منویی برای شما نمایش داده می شود که باید از این منو گزینه «Security» یا «امنیت» را انتخاب نمایید.

    رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

  2. بعد از انتخاب گزینه قبل، مجددا لیست دیگری برای شما باز خواهد شد که شامل تعداد زیادی گزینه های مختلف است. در این لیست هم باید بر روی گزینه «Saved Login Info» یا «ذخیره اطلاعات ورود» کلیک کنید تا جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام در دفعات بعد با مشکلی رو به رو نباشید.

    رمز اینستا کجاست

  3. در ادامه به صفحه دیگری وارد شده و عبارت «Save Login Info» یا «ذخیره اطلاعات ورود» را در قسمت بالای آن مشاهده می کنید. باید با کلیک بر روی دکمه رو به روی آن، این قابلیت را فعال نمایید.

با انجام این مراحل، اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام تان از جمله نام کاربری و رمز عبور ذخیره خواهند شد. در نتیجه، اگر به هر دلیلی از حساب خود در این برنامه خارج شوید، برای ورود مجدد این رمز به شما نمایش داده می شود. در پاسخ به این سوال که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود هم باید بگوییم که این رمز در گوشی شما ذخیره خواهد شد. یعنی اگر رمز را در یک گوشی ذخیره کنید، فقط در هنگام ورود به حساب از طریق آن رمز قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق پیامک

در بخش قبل نحوه ذخیره کردن رمز اینستاگرام را برای شما بیان کردیم تا با انجام این کار، حتی در صورت فراموشی رمز ورودتان هم به مشکلی برنخورید. هم چنین پاسخ این سوال که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود را هم داده و گفتیم که این رمز در گوشی موبایل شما که اکانت بر روی آن نصب است، ذخیره می شود. اما ممکن است شما اصلا رمز اینستاگرام خود را ذخیره نکرده و حتی آن را در جایی هم یادداشت نکرده باشید. حال اگر این رمز را گم کرده یا فراموش کنید، دیگر موفق به ورود به حساب تان نخواهید شد. البته نگران نباشید، چرا که اینستاگرام راه های گوناگونی برای بازیابی رمز عبور فراهم کرده است. بنابراین اگر کاربر صاحب واقعی حساب در این برنامه باشد، برای پیدا کردن رمز اینستاگرام مسیر دشواری را پیش رو نخواهید داشت. بازیابی رمز از طریق پیامک، ایمیل، فیسبوک و وب سایت مهم ترین این روش ها هستند که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.

اولین و ساده ترین راهی که اینستاگرام برای بازیابی رمز عبور در اختیارتان قرار داده است، انجام این کار از طریق پیامک می باشد. پس اگر نمی دانید رمز اینستا کجاست و یا این که آن را فراموش کرده اید، می توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار هم نیاز به انجام یک سری اقدامات وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما آورده ایم.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام را در گوشی موبایل خود باز کرده و گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» در اینستا فارسی را انتخاب کنید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با پیامک

  2. در این قسمت باید یکی از اطلاعات اصلی که در هنگام ایجاد حساب از آن ها استفاده کرده اید را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه می شوند. هر کدام از این اطلاعات را که می خواهید در کادر مشخص شده قرار داده و گزینه «Next» را بزنید.

    آموزش پیدا کردن رمز اینستاگرام

  3. در مرحله بعدی انجام اقدامات لازم جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام، بر روی گزینه «send an SMS» یا «ارسال پیامک» کلیک کنید تا یک پیام برای شما فرستاده شود.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با اس ام اس

  4. در ادامه یک پیامک حاوی کد احراز هویت 6 رقمی بر روی شماره موبایل شما ارسال می گردد. باید این کد را در کادر تعیین شده برای آن قرار داده و گزینه «تایید» را بزنید. در صورتی که کد را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری تان وارد خواهید شد.

با انجام این اقدامات، بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق پیامک برای شما انجام خواهد شد. البته دقت داشته باشید که رمز عبورتان در این روش تغییر نکرده و تنها مجوز ورود به حساب را دریافت می کنید. در ادامه خودتان می توانید این رمز را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: ریپورت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

در بخش قبل توضیح دادیم که اگر ندانید رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و آن را به خاطر هم نداشته باشید، می توانید با استفاده از راه هایی که خود این برنامه در اختیارتان قرار داده نسبت به بازیابی آن اقدام نمایید. یکی از این روش ها ارسال پیامک بود که آن را بیان کردیم. روش مناسب دیگر برای بازیابی رمز ورود به برنامه اینستاگرام، انجام این کار از طریق ایمیل است. همان طور که می دانید، هنگام ایجاد حساب کاربری در برنامه اینستاگرام از شما درخواست می شود که یک آدرس ایمیل هم وارد کنید. اکنون هم امکان پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق همان آدرس ایمیلی که در ابتدا وارد کرده اید، وجود خواهد داشت. جهت بازیابی رمز ورود این برنامه از طریق ایمیل هم لازم است مراحلی طی شود که در ادامه آن ها را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم. این مراحل مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام تان شده و گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» در اینستای فارسی را انتخاب نمایید. (تصویر یک بخش قبلی)

  2. در ادامه از شما درخواست می شود که نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید. هر کدام از این موارد را که می خواهید در این بخش گذاشته و گزینه «Next» یا «بعدی» را بزنید. (تصویر 2 بخش قبلی)

  3. در ادامه سه گزینه مختلف برای بازیابی کردن رمز عبور اینستاگرام تان نمایش داده می شوند. این گزینه ها شامل ارسال پیامک، ایمیل و فیس بوک می شوند. در بخش قبل ارسال پیامک را انتخاب کردیم. اکنون باید گزینه «Send an Email» یا «ارسال ایمیل» را از بین سایر گزینه ها انتخاب کنید.

    پیدا کردن رمز اینستا با ایمیل

  4. در ادامه یک ایمیل از طرف اینستاگرام بر روی آدرس مربوطه به حساب شما ارسال می شود. هم چنین پنجره ای باز شده و پیامی مبنی بر همین موضوع برای شما نمایش داده می شود. در این پنجره هم بر روی گزینه «ok» کلیک کنید.

    پیدا کردن کلمه عبور اینستاگرام با ایمیل

  5. در مرحله بعدی پیدا کردن رمز اینستاگرام، باید وارد ایمیل خود شده و ایمیل های ورودی را بررسی نماید. بر روی ایمیل دریافت شده از سمت اینستاگرام کلیک کنید. شکلی مانند تصویر زیر را مشاهده می کنید که در صورت کلیک بر روی گزینه «log in as» که با رنگ آبی مشخص شده است، به صورت مستقیم به حساب تان وارد می شوید. اما اگر بخواهید رمز عبورتان را تغییر دهید، باید بر روی عبارت «Reset Password» یا «بازنشانی گذرواژه» کلیک کنید.

    یافتن رمز اینستا با ایمیل

  6. در صورتی که قصد بازنشانی گذرواژه اینستاگرام تان را داشته و گزینه مربوط به آن را انتخاب کرده باشید، وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید شد. در این قسمت باید گذرواژه یا رم جدید مورد نظر خود را در کادر مشخص شده قرار داده و گزینه «Reset Password» را بزنید

    بازنشانی رمز عبور اینستاگرام

  7. اکنون رمز عبور حساب کارری شما در برنامه اینستاگرام با موفقیت تغییر کرده و می توانید با نام کاربری و رمز عبور جدید خود به حساب تان وارد شوید.

طی کردن مراحل بالا به افرادی که نمی دانند رمز اینستا کجاست کمک می کند تا نسبت به بازیابی این سورد اقدام نمایند. البته علاوه بر این مورد، راه های دیگری هم برای بازیابی کردن رمز عبور اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

تا این جای کار دو مورد از مهم ترین روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام یعنی ارسال پیامک و ارسال ایمیل را برای کاربرانی که نمی دانند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود، توضیح دادیم. اما این موارد تنها راه های رفع مشکل فراموشی رمز عبور نیستند و روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد. از جمله مهم ترین روش های موجود دیگر می توان به بازیابی رمز عبور از طریق فیسبوک اشاره نمود. البته قبل از توضیح این روش باید بگوییم که امکان انجام آن تنها برای کاربرانی وجود دارد که اکانت اینستای خود را به فیسبوک شان متصل کرده اند. زیرا این امکان در اینستاگرام وجود دارد که با وارد کردن اطلاعات فیسبوک و انجام احراز هویت، اکانت ها را به هم متصل کنید. به هر حال، جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق اکانت فیسبوک متصل به این برنامه هم لازم است یک سری مراحل طی شوند. در ادامه این مراحل را برای ما توضیح خواهیم داد.

  1. مانند روش های قبل، این بار هم باید برنامه اینستاگرام را از طریق گوشی موبایل خود اجرا نموده و سپس گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» را بزنید. (تصویر 1 بخش قبل)
  2. مجددا لازم است نام کاربری، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیلی که در هنگام ایجاد حساب کاربری خود استفاده کرده اید را در کادر موجود قرار داده و گزینه «Next» یا «بعدی» را بزنید.(تصویر 2 بخش قبل)
  3. این باز از سه گزینه ارسال پیامک، ارسال ایمیل و اتصال با فیسبوک باید گزینه «log in with Facebook» را انتخاب نمایید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با فیسبوک

  4. ۴با انتخاب گزینه قبل توسط کاربرانی که نمی دانند رمز اینستا کجاست، عبارت «...Continue as » یا «ادامه دادن به عنوان ... » نمایش داده می شود. به جای سه نقطه باید نام کاربری خود در اینستاگرام را وارد کنید. در ادامه امکان ورود به حساب کاربری اینستاگرام تان فراهم خواهد شد. البته دقت داشته باشید، با توجه به این که فیسبوک در کشور ما فیلتر است، باید برنامه تغییر آی پی خود را در هنگام انجام این کار روشن کرده باشید.

پیدا کردن رمز اینستاگرام از وب سایت اینستاگرام

تا این جای کار تعدادی از مهم ترین روش های در نظر گرفته شده برای پیدا کردن رمز اینستاگرام را توضیح دادیم. این روش ها برای زمانی هستند که شما از برنامه اینستاگرام بر روی گوشی موبایل تان استفاده می کنید. اما با توجه به این که قابلیت استفاده از برنامه اینستاگرام با رایانه و لپ تاپ از طریق وب سایت آن هم وجود دارد، ممکن است بسیاری از کاربران این روش را برای استفاده از برنامه اجتماعی اینستا مد نظر داشته باشند. حال نکته مهم این است که امکان فراموشی رمز عبور برای کاربران وب سایتی اینستاگرام هم وجود داشته و حتی احتمال آن بیش تر است. این افراد اگر بدانند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و به آن دسترسی داشته باشند، مشکلی نخواهند داشت. در غیر این صورت، جهت بازیابی رمز عبور باید اقدامات لازم را انجام دهید. این اقدامات هم تا حد زیادی مشابه با روش های قبل است که در این بخش به طور کامل به آن ها می پردازیم.

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی مربوط به وب سایت اینستاگرام یعنی www.instagram.com را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید.
  2. اولین سایت بالا آمده با همن آدرس و با عنوان «Instagram» را کلیک نموده و به آن وارد شوید.

    سرچ نشانی اینترنتی اینستاگرام

  3. در ادامه به وب سایت اینستاگرام وارد شده و پنجره ورودی آن را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، از شما نام کاربری و رمز عبورتان را درخواست می کند. با توجه به این که نمی دانید رمز اینستا کجاست و آن را فراموش کرده اید، باید گزینه «forgot password» یا «فراموشی رمز عبور» را بزنید.

    فراموشی رمز عبور اینستاگرام

  4. در ادامه وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید شد. در میانه این صفحه پنجره ای را می بینید که باید نام کاربری، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را در آن وارد کنید. در صورتی که نام کاربری یا شماره تلفن همراه تان را در این بخش وارد نمایید، یک کد بر روی این شماره ارسال می شود. با وارد کردن کد مربوطه در کادر مشخص شده، می توانید به حساب کاربری تان وارد شوید. اما اگر در این قسمت آدرس ایمیل تان را وارد کنید، یک ایمیل برای شما فرستاده خواهد شد. این ایمیل حاوی لینکی است که هم امکان ورود مستقیم و هم امکان تغییر گذرواژه را برای شما فراهم می سازد. برای تغییر گذرواژه کافی است تیک مربوط به عبارت «من ربات نیستم» را زده و بر روی گزینه «reset password» کلیک کنید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام

با انجام این اقدامات، امکان پیدا کردن رمز اینستاگرام برای کاربرانی که از وب سایت این برنامه استفاده می کنند هم وجود خواهد داشت. البته همان گونه که مشاهده کردید، روش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق وب سایت هم بسیار شبیه به انجام این کار در گوشی های موبایل است. بنابراین جهت بازیابی رمز این برنامه در هر دستگاه، باید پروسه تقریبا ثابتی را طی کنید.

بیشتر بخوانید: بازیابی اکانت اینستاگرام

کاربرانی که از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند، در صورت خروج از حساب کاربری خود یا حذف این برنامه از گوشی موبایل شان نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات ورودی مانند نام کاربری و رمز عبور خواهند داشت. با توجه به این که در نسخه های جدید این برنامه امکان ذخیره کردن اطلاعات ورودی وجود دارد، در صورتی که کاربر این تنظیمات را فعال کرده و بداند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود، در دفعات بعدی هم برای ورود با مشکلی مواجه نبوده و به راحتی می تواند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد. اما در صورتی که کاربر اطلاعات را ذخیره نکرده و رمز عبورش را هم گم یا فراموش کرده باشد، باید از راه های در نظر گرفته شده جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام استفاده نماید. ما در این جا تعدادی از مهم ترین این روش ها از جمله ارسال پیامک، ارسال ایمیل و بازیابی رمز از طریق فیسبوک را برای کاربرانی که نمی دانند رمز اینستا کجاست ، بیان کرده ایم.

منبع : پیدا کردن رمز اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام برای کاربرانی که به هر دلیلی رمز خود را فراموش کرده اند بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید بدانی که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و در صورت فراموشی برای پیدا کردن آن چه اقداماتی را باید انجام دهید با نوشتار امروز همراه باشید.

پیدا کردن رمز اینستاگرام یک مسئله حیاتی برای کاربرانی است که در ورود به حساب خود با مشکل رو به رو شده اند. در واقع آن دسته از کاربران برنامه اجتماعی اینستاگرام که به هر دلیلی رمز ورود به حساب کاربر خود را فراموش کرده یا گم می کنند، باید به فکر پیدا کردن این رمز عبور باشند تا امکان ورود مجددشان به این حساب فراهم گردد. زیرا در صورتی که کاربر نتواند رمز عبور حساب خود را بازیابی کند، اینستاگرام اجازه ورود به حساب را به او نخواهد داد. در بسیاری از موارد کاربر بعد از این که رمز عبور را وارد می کند، هم زمان نسبت به ذخیره آن هم اقدام می نماید. بنابراین، اگر اطلاع داشته باشید که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود ، حتی در صورت خروج از حساب تان هم مشکلی از نظر رمز عبور نخواهید داشت. زیرا به راحتی می توانید به محل ذخیره مراجعه نموده و رمز را بازیابی کنید.

رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

البته دقت داشته باشید که شما تنها زمانی به رمز عبور اینستاگرام نیاز دارید که این برنامه را حذف کرده یا از حساب خود خارج شده باشید. به هر حال، در این گونه موارد هم اگر از قبل این رمز را ذخیره کرده و بدانید که رمز اینستا کجاست، مشکلی برای بازیابی آن نخواهید داشت. اما گاهی اوقات با وجود این که رمز را جایی ذخیره نکرده اید، آن را فراموش کرده یا گم می کنید. اگر چه در این گونه موارد مسئله کمی پیچیده تر می شود، اما باز هم راه حل های مختلفی برای آن وجود دارد. یعنی حتی اگر این رمز عبور به حساب خود در برنامه اینستاگرام را فراموش کرده باشید، باز هم امکان بازیابی آن وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از کاربران، در این مطلب قصد داریم روش های گوناگون موجود جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.



رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

با توجه به این که برای ورودهای مجدد به برنامه اینستاگرام نیاز به اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور خواهید داشت، باید آن ها را به خاطر داشته یا ذخیره کنید تا در ادامه با دردسر مواجه نشوید. البته ین موضوع هم اهمیت دارد که بدانید رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود تا در صورت فراموشی آن به سراغ این بخش رفته و رمز خود را بازیابی کنید. حتما قابلیت ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور را در هنگام کار با برنامه های مختلف که از طریق مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس تجربه کرده اید. همان طور که احتمالا می دانید، در هنگام کار با این مرورگرها بعد از یک بار وارد کردن اطلاعات لازم، امکان ذخیره کردن شان وجود دارد. در صورتی که این اطلاعات را ذخیره کنید، دفعات بعدی که برای ورود به حساب کاربری خود در آن سامانه یا برنامه خاص اقدام می کنید، این اطلاعات به صورت خودکار برای شما نمایش داده می شوند.

برنامه اینستاگرام هم جدیدا قابلیت ذخیره کردن اطلاعات ورودی را به خدمات خود اضافه کرده تا کاربران در صورت نیاز به ورود مجدد به حساب شان، برای پیدا کردن رمز اینستاگرام با مشکلی مواجه نباشند. پس شما می توانید این قابلیت را فعال نموده تا اگر به هر دلیل برنامه اینستاگرام را از روی گوشی حذف کرده یا از حساب کاربری تان خارج شدید، برای ورود مجدد به این برنامه مشکلی نداشته باشید. در این بخش نحوه ذخیره نمودن رمز عبور اینستاگرام را برای شما به صورت مفصل توضیح می دهیم تا در صورت تمایل به راحتی بتوانید آن را ذخیره کرده و جهت ورود به این برنامه با مشکلی رو به رو نشوید. البته یکی از ابهامات بسیاری از کاربران پس از ذخیره کردن رمز این است که رمز اینستا کجاست. در واقع می خواهند بدانند که این رمز عبور در چه قسمتی ذخیره می شود. در ادامه پاسخ این سوال را به همراه نحوه ذخیره کردن این رمز برای شما آورده ایم.

برای این که قابلیت ذخیره شدن رمز اینستاگرام را فعال کنید، لازم است یک سری مراحل را به صورت پیوسته و گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا آن ها را برای شما توضیح داده ایم. این مراحل مورد نیاز برای ذخیره کردن رمز عبور اینستاگرام به شرح زیر می باشند.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام را در گوشی خود باز کرده و وارد بخش تنظیمات آن بشوید. بعد از این که بر روی گزینه تنظیمات کلیک کردید، منویی برای شما نمایش داده می شود که باید از این منو گزینه «Security» یا «امنیت» را انتخاب نمایید.

    رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود

  2. بعد از انتخاب گزینه قبل، مجددا لیست دیگری برای شما باز خواهد شد که شامل تعداد زیادی گزینه های مختلف است. در این لیست هم باید بر روی گزینه «Saved Login Info» یا «ذخیره اطلاعات ورود» کلیک کنید تا جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام در دفعات بعد با مشکلی رو به رو نباشید.

    رمز اینستا کجاست

  3. در ادامه به صفحه دیگری وارد شده و عبارت «Save Login Info» یا «ذخیره اطلاعات ورود» را در قسمت بالای آن مشاهده می کنید. باید با کلیک بر روی دکمه رو به روی آن، این قابلیت را فعال نمایید.

با انجام این مراحل، اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام تان از جمله نام کاربری و رمز عبور ذخیره خواهند شد. در نتیجه، اگر به هر دلیلی از حساب خود در این برنامه خارج شوید، برای ورود مجدد این رمز به شما نمایش داده می شود. در پاسخ به این سوال که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود هم باید بگوییم که این رمز در گوشی شما ذخیره خواهد شد. یعنی اگر رمز را در یک گوشی ذخیره کنید، فقط در هنگام ورود به حساب از طریق آن رمز قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق پیامک

در بخش قبل نحوه ذخیره کردن رمز اینستاگرام را برای شما بیان کردیم تا با انجام این کار، حتی در صورت فراموشی رمز ورودتان هم به مشکلی برنخورید. هم چنین پاسخ این سوال که رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود را هم داده و گفتیم که این رمز در گوشی موبایل شما که اکانت بر روی آن نصب است، ذخیره می شود. اما ممکن است شما اصلا رمز اینستاگرام خود را ذخیره نکرده و حتی آن را در جایی هم یادداشت نکرده باشید. حال اگر این رمز را گم کرده یا فراموش کنید، دیگر موفق به ورود به حساب تان نخواهید شد. البته نگران نباشید، چرا که اینستاگرام راه های گوناگونی برای بازیابی رمز عبور فراهم کرده است. بنابراین اگر کاربر صاحب واقعی حساب در این برنامه باشد، برای پیدا کردن رمز اینستاگرام مسیر دشواری را پیش رو نخواهید داشت. بازیابی رمز از طریق پیامک، ایمیل، فیسبوک و وب سایت مهم ترین این روش ها هستند که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.

اولین و ساده ترین راهی که اینستاگرام برای بازیابی رمز عبور در اختیارتان قرار داده است، انجام این کار از طریق پیامک می باشد. پس اگر نمی دانید رمز اینستا کجاست و یا این که آن را فراموش کرده اید، می توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار هم نیاز به انجام یک سری اقدامات وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما آورده ایم.

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام را در گوشی موبایل خود باز کرده و گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» در اینستا فارسی را انتخاب کنید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با پیامک

  2. در این قسمت باید یکی از اطلاعات اصلی که در هنگام ایجاد حساب از آن ها استفاده کرده اید را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه می شوند. هر کدام از این اطلاعات را که می خواهید در کادر مشخص شده قرار داده و گزینه «Next» را بزنید.

    آموزش پیدا کردن رمز اینستاگرام

  3. در مرحله بعدی انجام اقدامات لازم جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام، بر روی گزینه «send an SMS» یا «ارسال پیامک» کلیک کنید تا یک پیام برای شما فرستاده شود.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با اس ام اس

  4. در ادامه یک پیامک حاوی کد احراز هویت 6 رقمی بر روی شماره موبایل شما ارسال می گردد. باید این کد را در کادر تعیین شده برای آن قرار داده و گزینه «تایید» را بزنید. در صورتی که کد را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری تان وارد خواهید شد.

با انجام این اقدامات، بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق پیامک برای شما انجام خواهد شد. البته دقت داشته باشید که رمز عبورتان در این روش تغییر نکرده و تنها مجوز ورود به حساب را دریافت می کنید. در ادامه خودتان می توانید این رمز را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: ریپورت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

در بخش قبل توضیح دادیم که اگر ندانید رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و آن را به خاطر هم نداشته باشید، می توانید با استفاده از راه هایی که خود این برنامه در اختیارتان قرار داده نسبت به بازیابی آن اقدام نمایید. یکی از این روش ها ارسال پیامک بود که آن را بیان کردیم. روش مناسب دیگر برای بازیابی رمز ورود به برنامه اینستاگرام، انجام این کار از طریق ایمیل است. همان طور که می دانید، هنگام ایجاد حساب کاربری در برنامه اینستاگرام از شما درخواست می شود که یک آدرس ایمیل هم وارد کنید. اکنون هم امکان پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق همان آدرس ایمیلی که در ابتدا وارد کرده اید، وجود خواهد داشت. جهت بازیابی رمز ورود این برنامه از طریق ایمیل هم لازم است مراحلی طی شود که در ادامه آن ها را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم. این مراحل مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام تان شده و گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» در اینستای فارسی را انتخاب نمایید. (تصویر یک بخش قبلی)

  2. در ادامه از شما درخواست می شود که نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید. هر کدام از این موارد را که می خواهید در این بخش گذاشته و گزینه «Next» یا «بعدی» را بزنید. (تصویر 2 بخش قبلی)

  3. در ادامه سه گزینه مختلف برای بازیابی کردن رمز عبور اینستاگرام تان نمایش داده می شوند. این گزینه ها شامل ارسال پیامک، ایمیل و فیس بوک می شوند. در بخش قبل ارسال پیامک را انتخاب کردیم. اکنون باید گزینه «Send an Email» یا «ارسال ایمیل» را از بین سایر گزینه ها انتخاب کنید.

    پیدا کردن رمز اینستا با ایمیل

  4. در ادامه یک ایمیل از طرف اینستاگرام بر روی آدرس مربوطه به حساب شما ارسال می شود. هم چنین پنجره ای باز شده و پیامی مبنی بر همین موضوع برای شما نمایش داده می شود. در این پنجره هم بر روی گزینه «ok» کلیک کنید.

    پیدا کردن کلمه عبور اینستاگرام با ایمیل

  5. در مرحله بعدی پیدا کردن رمز اینستاگرام، باید وارد ایمیل خود شده و ایمیل های ورودی را بررسی نماید. بر روی ایمیل دریافت شده از سمت اینستاگرام کلیک کنید. شکلی مانند تصویر زیر را مشاهده می کنید که در صورت کلیک بر روی گزینه «log in as» که با رنگ آبی مشخص شده است، به صورت مستقیم به حساب تان وارد می شوید. اما اگر بخواهید رمز عبورتان را تغییر دهید، باید بر روی عبارت «Reset Password» یا «بازنشانی گذرواژه» کلیک کنید.

    یافتن رمز اینستا با ایمیل

  6. در صورتی که قصد بازنشانی گذرواژه اینستاگرام تان را داشته و گزینه مربوط به آن را انتخاب کرده باشید، وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید شد. در این قسمت باید گذرواژه یا رم جدید مورد نظر خود را در کادر مشخص شده قرار داده و گزینه «Reset Password» را بزنید

    بازنشانی رمز عبور اینستاگرام

  7. اکنون رمز عبور حساب کارری شما در برنامه اینستاگرام با موفقیت تغییر کرده و می توانید با نام کاربری و رمز عبور جدید خود به حساب تان وارد شوید.

طی کردن مراحل بالا به افرادی که نمی دانند رمز اینستا کجاست کمک می کند تا نسبت به بازیابی این سورد اقدام نمایند. البته علاوه بر این مورد، راه های دیگری هم برای بازیابی کردن رمز عبور اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام

پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

تا این جای کار دو مورد از مهم ترین روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام یعنی ارسال پیامک و ارسال ایمیل را برای کاربرانی که نمی دانند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود، توضیح دادیم. اما این موارد تنها راه های رفع مشکل فراموشی رمز عبور نیستند و روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد. از جمله مهم ترین روش های موجود دیگر می توان به بازیابی رمز عبور از طریق فیسبوک اشاره نمود. البته قبل از توضیح این روش باید بگوییم که امکان انجام آن تنها برای کاربرانی وجود دارد که اکانت اینستای خود را به فیسبوک شان متصل کرده اند. زیرا این امکان در اینستاگرام وجود دارد که با وارد کردن اطلاعات فیسبوک و انجام احراز هویت، اکانت ها را به هم متصل کنید. به هر حال، جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام از طریق اکانت فیسبوک متصل به این برنامه هم لازم است یک سری مراحل طی شوند. در ادامه این مراحل را برای ما توضیح خواهیم داد.

  1. مانند روش های قبل، این بار هم باید برنامه اینستاگرام را از طریق گوشی موبایل خود اجرا نموده و سپس گزینه «Get help sining in» یا «کمک برای اتصال» را بزنید. (تصویر 1 بخش قبل)
  2. مجددا لازم است نام کاربری، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیلی که در هنگام ایجاد حساب کاربری خود استفاده کرده اید را در کادر موجود قرار داده و گزینه «Next» یا «بعدی» را بزنید.(تصویر 2 بخش قبل)
  3. این باز از سه گزینه ارسال پیامک، ارسال ایمیل و اتصال با فیسبوک باید گزینه «log in with Facebook» را انتخاب نمایید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام با فیسبوک

  4. ۴با انتخاب گزینه قبل توسط کاربرانی که نمی دانند رمز اینستا کجاست، عبارت «...Continue as » یا «ادامه دادن به عنوان ... » نمایش داده می شود. به جای سه نقطه باید نام کاربری خود در اینستاگرام را وارد کنید. در ادامه امکان ورود به حساب کاربری اینستاگرام تان فراهم خواهد شد. البته دقت داشته باشید، با توجه به این که فیسبوک در کشور ما فیلتر است، باید برنامه تغییر آی پی خود را در هنگام انجام این کار روشن کرده باشید.

پیدا کردن رمز اینستاگرام از وب سایت اینستاگرام

تا این جای کار تعدادی از مهم ترین روش های در نظر گرفته شده برای پیدا کردن رمز اینستاگرام را توضیح دادیم. این روش ها برای زمانی هستند که شما از برنامه اینستاگرام بر روی گوشی موبایل تان استفاده می کنید. اما با توجه به این که قابلیت استفاده از برنامه اینستاگرام با رایانه و لپ تاپ از طریق وب سایت آن هم وجود دارد، ممکن است بسیاری از کاربران این روش را برای استفاده از برنامه اجتماعی اینستا مد نظر داشته باشند. حال نکته مهم این است که امکان فراموشی رمز عبور برای کاربران وب سایتی اینستاگرام هم وجود داشته و حتی احتمال آن بیش تر است. این افراد اگر بدانند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود و به آن دسترسی داشته باشند، مشکلی نخواهند داشت. در غیر این صورت، جهت بازیابی رمز عبور باید اقدامات لازم را انجام دهید. این اقدامات هم تا حد زیادی مشابه با روش های قبل است که در این بخش به طور کامل به آن ها می پردازیم.

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی مربوط به وب سایت اینستاگرام یعنی www.instagram.com را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید.
  2. اولین سایت بالا آمده با همن آدرس و با عنوان «Instagram» را کلیک نموده و به آن وارد شوید.

    سرچ نشانی اینترنتی اینستاگرام

  3. در ادامه به وب سایت اینستاگرام وارد شده و پنجره ورودی آن را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، از شما نام کاربری و رمز عبورتان را درخواست می کند. با توجه به این که نمی دانید رمز اینستا کجاست و آن را فراموش کرده اید، باید گزینه «forgot password» یا «فراموشی رمز عبور» را بزنید.

    فراموشی رمز عبور اینستاگرام

  4. در ادامه وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید شد. در میانه این صفحه پنجره ای را می بینید که باید نام کاربری، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را در آن وارد کنید. در صورتی که نام کاربری یا شماره تلفن همراه تان را در این بخش وارد نمایید، یک کد بر روی این شماره ارسال می شود. با وارد کردن کد مربوطه در کادر مشخص شده، می توانید به حساب کاربری تان وارد شوید. اما اگر در این قسمت آدرس ایمیل تان را وارد کنید، یک ایمیل برای شما فرستاده خواهد شد. این ایمیل حاوی لینکی است که هم امکان ورود مستقیم و هم امکان تغییر گذرواژه را برای شما فراهم می سازد. برای تغییر گذرواژه کافی است تیک مربوط به عبارت «من ربات نیستم» را زده و بر روی گزینه «reset password» کلیک کنید.

    پیدا کردن رمز اینستاگرام

با انجام این اقدامات، امکان پیدا کردن رمز اینستاگرام برای کاربرانی که از وب سایت این برنامه استفاده می کنند هم وجود خواهد داشت. البته همان گونه که مشاهده کردید، روش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق وب سایت هم بسیار شبیه به انجام این کار در گوشی های موبایل است. بنابراین جهت بازیابی رمز این برنامه در هر دستگاه، باید پروسه تقریبا ثابتی را طی کنید.

بیشتر بخوانید: بازیابی اکانت اینستاگرام

کاربرانی که از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند، در صورت خروج از حساب کاربری خود یا حذف این برنامه از گوشی موبایل شان نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات ورودی مانند نام کاربری و رمز عبور خواهند داشت. با توجه به این که در نسخه های جدید این برنامه امکان ذخیره کردن اطلاعات ورودی وجود دارد، در صورتی که کاربر این تنظیمات را فعال کرده و بداند رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود، در دفعات بعدی هم برای ورود با مشکلی مواجه نبوده و به راحتی می تواند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد. اما در صورتی که کاربر اطلاعات را ذخیره نکرده و رمز عبورش را هم گم یا فراموش کرده باشد، باید از راه های در نظر گرفته شده جهت پیدا کردن رمز اینستاگرام استفاده نماید. ما در این جا تعدادی از مهم ترین این روش ها از جمله ارسال پیامک، ارسال ایمیل و بازیابی رمز از طریق فیسبوک را برای کاربرانی که نمی دانند رمز اینستا کجاست ، بیان کرده ایم.

منبع : پیدا کردن رمز اینستاگرام

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 244
  • بازدید ماه : 823
  • بازدید سال : 2104
  • بازدید کلی : 36018
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه