loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 31
دوشنبه 3 آبان 1400 زمان : 9:53

مقدمه

سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مطابق با وعده ای که داده شده بود از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 28 مهر ماه 1400 کار خود را آغاز کرد تا متقاضیان ثبت نام مسکن های حمایتی بتوانند از سامانه نهضت ملی مسکن استفاده کنند. همان طور که می دانید، در راستای مشکلات بسیار زیاد برای مردم در حوزه مسکن و عدم موفقیت طرح های متنوع و گوناگون برای رفع این مشکلات در سال های اخیر، دولت جدید یکی از مهم ترین وعده های خود به مردم را تامین مسکن مورد نیاز اعلام کرده است. به عبارت دیگر، وعده ساخت 4 میلیون مسکن در طول عمر این دولت داده شده است که با این شرایط باید سالی یک میلیون مسکن ایجاد شود. برای ثبت نام این طرح هم سامانه ای راه اندازی شده تا متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به هیچ ارگانی را نداشته و به راحتی بتوانند درون منزل خود و به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهند. سامانه مذکور همان سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir است که به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد.

saman.mrud.ir

ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن

تمام افرادی که واجد شرایط ثبت نام در طرح مسکن حمایتی باشند، می توانند به سامانه مذکور مراجعه کرده و مراحل لازم را طی نمایند. با توجه به این که این طرح یکی از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های سالیان اخیر در حوزه مسکن خواهد بود، از اهمیت بالایی هم برخوردار بوده و قطعا افراد زیادی قصد ثبت نام نهضت ملی مسکن را خواهند داشت. با توجه به این که سامانه مربوطه به این طرح هم به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران شناخت زیادی از آن نداشته باشند. به همین دلیل ما در این جا قصد داریم به طور مفصل به این سامانه پرداخته، نحوه ورود به سامانه نهضت ملی مسکن و ثبت نام در آن را برای شما توضیح دهیم. هم چنین شرایط و مدارک لازم جهت این ثبت نام را هم برای تان بیان خواهیم کرد تا در انجام اقدامات لازم دچار مشکل نشوید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا آشنایی کاملی از این سامانه یعنی saman.mrud.ir به دست آورید.



ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir

همان گونه که اشاره کردیم، متقاضیان مسکن حمایتی باید ثبت نام خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir انجام دهند. از آن جایی که هیچ گونه روش حضوری برای این کار در نظر گرفته نشده است، عدم اطلاع از این روش می تواند باعث عدم توانایی در انجام ثبت نام و جا ماندن از این فرصت طلایی برای خانه دار شدن گردد. بنابراین، یا باید خودتان از اقدامات لازم برای انجام این کار آگاهی داشته و ثبت نام را انجام دهید، یا این که نهایتا به کافی نت ها مراجعه نمایید که روش اول قطعا بهتر خواهد بود. به هر حال، اولین قدم برای استفاده از این سایت جهت انجام ثبت نام، وارد شدن به آن است. ما در این جا ابتدا نحوه ورود به این سامانه را برای شما توضیح داده و در ادامه اقدامات لازم جهت انجام ثبت نام نهضت ملی مسکن را هم بیان خواهیم کرد تا هیچ گونه مشکلی جهت انجام ثبت نام از این طریق نداشته باشید.

برای انجام ثبت نام خود با استفاده از سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن لازم است یک سری مراحل ساده را طی کنید که در این بخش آن ها را برای شما آورده ایم. این مراحل مورد نیاز برای انجام ثبت نام از طریق سایت در نظر گرفته شده برای این کار، شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی سایت ثبت نام یعنی saman.mrud.ir را در مرورگر خود سرچ کنید. برای انجام ثبت نام در این طرح سعی کنید از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید. زیرا به دلیل نیاز به ورود اطلاعات گوناگون و متعدد، امکان خطا و اشتباه در هنگام ثبت نام از طریق سایر روش ها مانند استفاده از گوشی وجود دارد. هم چنین، استفاده از گوشی برای این کار ممکن است به دلیل مشکلات ساختاری ثبت نام شما را با اختلال مواجه سازد.
  2. ۲بعد از نمایش داده شدن نتایج جست و جوی تان، باید بر روی اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و با عنوان «سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن» کلیک نمایید. توجه داشته باشید به دلیل ادغام همه سامانه های موجود در زمینه ساخت مسکن از جمله سامانه طرح اقدام ملی مسکن، در صورتی که بر روی آدرس tem.mrud.ir که مربوط به طرح اقدام ملی بود هم کلیک کنید، باز به سامانه سمن وارد میی شوید. این مورد در ادامه اصلاح خواهد شد.

    saman.mrud.ir

  3. ۳در نهایت به صفحه اصلی سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن وارد شده و می توانید از این طریق اقدامات لازم برای ثبت نام خود را آغاز نمایید.

    ثبت نام نهضت ملی مسکن

توجه به این موارد که تا این جا بیان کردیم به شما کمک خواهد کرد که به راحتی و بدون هیچ دردسری به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن وارد شوید. در ادامه نحوه انجام ثبت نام در این سامانه را هم بیان خواهیم کرد تا از این بابت هم با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام مستاجران



نحوه ثبت نام نهضت ملی مسکن

همان طور که گفتیم، تمام کسانی که قصد ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارند، می توانند از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای این کار به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir اقدام کنند. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در سایت ثمن، امکان ثبت نام برای متقاضیان از طریق این سامانه به مدت یک ماه وجود خواهد داشت. این زمان از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 28 مهر ماه 1400 آغاز شده و تا پایان ساعت 24 روز جمعه 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت. به این ترتیب، افراد بعد از ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن می توانند ثبت نام خود را هم انجام دهند تا شرایط شان مورد بررسی قرار گیرد. ما در این بخش نحوه انجام ثبت نام در این سایت را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. اقدامات لازم جهت ثبت نام در این سایت شامل موارد زیر می شوند.

  1. 1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل برای ورود به این سامانه توضیح دادیم، به آن وارد شوید.
  2. 2. بعد از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir ، یک سری قوانین و شرایط لازم که برای این طرح در نظر گرفته شده است را مشاهده خواهید کرد. برای این که در ادامه انجام ثبت نام با مشکل مواجه نشوید، این موارد را به طور کامل مطالعه کنید. در نهایت بر روی گزینه « ثبت نام نهضت ملی مسکن » که در بالای این صفحه قرار گرفته است، کلیک نمایید.

    سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن

  3. 3. بعد از انتخاب گزینه مذکور، مجددا وارد صفحه دیگری خواهید شد که اطلاعات بیش تری در مورد این طرح در اختیار شما قرار داده و قوانین و مقررات لازم را آورده است. این اطلاعات را به طور کامل مطالعه نمایید؛ در صورتی که هم شرایط لازم را دارا بوده و هم با قوانین و مقررات این طرح موافقید، گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» در قسمت سمت چپ و پایین صفحه را بزنید.

    سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن

  4. 4. در مرحله بعد لازم است اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. بعد از ورود این اطلاعات، کد امنیتی موجود در صفحه را در جایگاه خود قرار داده و بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید. در صورتی که شما با توجه به کد ملی و یک سری شرایط اولیه مجوز ثبت نام را داشته باشید، به مرحله بعدی وارد خواهید شد.

    ورود به سایت saman.mrud.ir

  5. 5. در مراحل بعدی به طور پیوسته یک سری اطلاعات از شما درخواست می شود که باید همه را به طور دقیق وارد نمایید. این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، تلفن، ‌آدرس محل سکونت و موارد این چنینی دیگر می باشد. با طی کردن این چند مرحله و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، ثبت نام تان پایان یافته و یک کد پیگیری برای شما صادر می شود.

همان طور که گفتیم، برای تکمیل ثبت نام نهضت ملی مسکن نیاز به ورود یک سری اطلاعات خواهد بود. جهت این امر باید برخی مدارک تان را آماده داشته باشید تا از آن ها برای استخراج این اطلاعات استفاده نمایید. در ادامه این مدارک مورد نیاز برای استفاده از اطلاعات آن ها و هم چنین بارگذاری در سیستم را هم برای شما بیان خواهیم کرد تا با اماده داشتن این مدارک، در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام با مشکل رو به رو نباشید.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

حال که نحوه ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir و انجام ثبت نام در این سامانه را فرا گرفتید، باید از شرایط لازم برای ثبت نام هم آگاه باشید. زیرا تنها افرادی می توانند نسبت به انجام ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند که شرایط در نظر گرفته شده را دارا باشند. با توجه به این که هدف اصلی از طرح مسکن حمایتی کمک به افراد محروم و ضعیف تر از نظر مالی برای ساخت مسکن و خانه دار شدن می باشد، این شرایط بیش تر در این جهت تعریف شده اند تا امکان سوء استفاده از این طرح فراهم نشود. به هر حال، قبل از انجام هر کاری برای ثبت نام خود باید ابتدا شرایط مورد نیاز را به طور کامل مطالعه کرده و از آن ها آگاهی داشته باشید. این گونه با خیالی راحت امکان ثبت نام در این طرح برای شما فراهم خواهد بود. در ادامه مهم ترین شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن را برای شما آورده ایم.

  • متقاضی برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی و افراد تحت تکفل وی نباید از ابتدای سال 84 دارای زمین یا واحد مسکونی بوده باشند. هم چنین، این فرد و افراد تحت تکفلش نباید بعد از پیروزی انقلاب تا کنون از امکانات نهادهای عمومی غر دولتی برای تامین مسکن استفاده کرده باشند. این موارد می تواند شامل خرید زمین، خرید مسکن یا تسهیلات ساخت مسکن باشند. به عبارت دیگر، باید فرم «ج» در هنگام استعلام از سامانه مربوطه سبز باشد.
  • متقاضی باید متاهل بوده و سرپرست خانوار باشد.
  • ثبت نام زنان خود سرپرستی که حداقل 35 سال سن داشته باشند هم وجود دارد.
  • برخی افراد هم امکان ثبت نام بدون در نظر گرفتن شروط تاهل و سرپرستی خانوار را دارا هستند. این افراد عبارتند از:

    » آن دسته از نخبگان علمی کشور که از طرف بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند.

    » آن دسته از معلولین جسمی و حرکتی که از طرف سازمان بهزیستی معرفی می شوند و حداقل 20 سال سن دارند.

  • متقاضیان زن متاهل هم امکان ثبت نام در این طرح را خواهند داشت به شرط آن که یک تعهد نامه محضری از طرف همسرشان مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری به همسر و تکمیل اطلاعات فر ج به نام متقاضی ارائه دهند.
  • فرد متقاضی باید حداقل سابقه پنج سال سکونت در 5 سال گذشته در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.
  • برای آن دسته از افرادی که از کلان شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک منتقل شده اند، این سابقه به یک سال کاهش می یابد. هم چنین برای ان دسته از کارمندان دولت که طبق دستور دستگاه ذی ربط به شهر دیگری انتقال پیدا کرده اند، این سابقه سکونت در نظر گرفته نخواهد شد.(به استثناء استان تهران)
  • در شهرهای جدید سابقه 5 سال سکونت در شهر جدید یا 5 سال سکونت در شهر مادر ملاک می باشد. هم چنین، در شهرهایی که به دلایل گوناگون از جمله عدم وجود اراضی امکان اجرای طرح فراهم نیست، متقاضیان به شهرهای دیگر ارجاء داده خواهند شد.
  • داوطلبان نباید از سال 1384 تا کنون هیچ گونه تسهیلات بانکی مبنی بر ساخت یا تامین مسکن از بانک های مختلف دریافت کرده باشند.
  • داوطلبان نباید از سال 1384 تا کنون هیچ گونه تسهیلات بانکی مبنی بر ساخت یا تامین مسکن از بانک های مختلف دریافت کرده باشند.• هم چنین متقاضیان باید یک سری شرایط دیگر را هم برای دریافت تسهیلات ین طرح داشته باشند. از جمله این شرایط شامل موارد زر هستند.
  • این فرد نباید هیچ گونه منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد. این موارد شامل نداشتن چک برگشتی، تسهیلات معوقه و موارد این چنین دیگر می باشند.
  • فرد باید توانایی لازم برای ساخت مسکن را هم زمان با پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشد.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

این موارد مهم ترین شرایطی هستند که شما قبل از مراجعه به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir باید به آن ها توجه داشته باشید. اما توجه به یک سری نکات دیگر هم در مورد این شرایط الزامی است. این نکات عبارتند از:

  • متقاضی باید همه شرایط را مطالعه کرده و بپذیرد، در غیر این صورت امکان ثبت نام را نخواهد داشت.
  • انجام ثبت نام در سامانه مربوطه به معنی پذیرش شرایط داوطلب و تعهد ارائه واحد مسکونی به وی نمی باشد. بلکه در ادامه این شرایط مورد بررسی قرار گرفته و متقاضیان واجد شرایط شناخته خواهند شد.
  • با توجه به محدودیت اراضی اختصاص داده شده به این طرح، در صورتی که تعداد افراد واجد شرایط بیش از ظرفیت باشد، پذیرفته شدگان نهایی از میان آن ها انتخاب خواهند شد.
  • هر زمانی که واجد شرایط نبودن داوطلب برای سازمان و نهاد متولی آشکار گردد، متقاضی از این طرح خذف و امکان اعتراض هم نخواهد داشت.
  • در کلیه تفاهم نامه های ایجاد شده بین وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان ها و وزارت خانه ها، داشتن شرایط لازم و ثبت نام داوطلبین در سامانه مذکور به معنای تعهد ارائه واحد مسکونی به آن ها نبوده و این امر به انجام تعهدات توسط طرفین بستگی دارد.

مدارک لازم برای ثبت نام نهضت ملی مسکن

همان گونه که در بخش های قبل اشاره کردیم، آن دسته از داوطلبنی که واجد شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام باشند، می توانند از طریق سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام نموده و مراحل این کار را پشت سر بگذارند. جهت انجام ثبت نام یک سری اطلاعات از افراد درخواست می شود که برای ورود آن ها باید برخی مدارک را آماده داشته باشید. هم چنین بعضی از مدارک خود را هم باید در سیستم بارگذاری کنید. با توجه به اهمیت این موضوع برای تکمیل ثبت نام نهضت ملی مسکن ، ما در این جا مدارک مورد نیاز برای این کار را به طور کامل آورده ایم. به همراه داشتن این مدارک برای ثبت نام شما به خصوص اگر برای انجام این کار به کافی نت ها یا مکان های این چنینی مراجعه می کنید، الزامی است. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir شامل موارد زیر می شوند:

  • بارگذاری تصویر کارت ملی فرد متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه خود فرد متقاضی و همه افراد تحت تکفل وی
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی؛ این مورد برای آن دسته از افرادی که از این شرط مستثنی هستند، لازم نیست.
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر؛ این گواهی ها شامل موارد زیر می باشند.
  • گواهی اشتغال به کار فرد متقاضی ثبت نام مسکن حمایتی
  • گواهی تحصیل فرزندان متقاضی
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای 5 سال او
  • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسرش
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسرش
  • گواهی اشتغال به کار از طرف اداراتدولتی برای متقاضی یا همسرش
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

این مدارک برای زمانی که به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن مراجعه می کنید و قصد انجام اقدامات لازم از این طرق را دارید، الزامی هستند. بعد از بررسی اطلاعات و شرایط افراد، در مرحله های بعدی لازم است اصل این مدارک را هم جهت تشکیل پرونده به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر سازمان هایی که در ادامه اعلام خواهد شد، تحویل دهید.

مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نحوه بازپرداخت

یکی از مهم ترین سوالاتی که مردم در رابطه با ثبت نام نهضت ملی مسکن دارند، همین مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن و نحوه بازپرداخت این تسهیلات می باشد. با توجه به این که در اصل این طرح در کنار کمک به رفع مشکلات حوزه مسکن، برای کمک به افراد محروم و ناتوان کشور برای خانه دار شدن ارائه شده است، تسهیلاتی هم به آن ها ارائه داده می شود. اگر چه در بسیاری از مناطق کشور که امکان استفاده از اراضی دولتی وجود دارد، زمین در نظر گرفته شده برای طرح هم به صورت رایگان ارائه خواهد شد. اما به هر حال، برای ساخت این واحدهای مسکونی نیاز به هزینه های زیادی وجود دارد که تسهیلات بانکی می توانند گره گشا باشند. افرادی که از طریق سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام داده و شرایط آن ها تایید شود، در صورتی که در دسته پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند، خواهند توانست از این تسهیلات بهره مند شوند.

باید توجه داشته باشید که تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای همه بخش های کشور یکسان نبوده و مبلغ آن برای مناطق مختلف فرق دارد. زیرا هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ بدون شک بیش تر از این هزینه برای ایجاد مشکن در شهرهای کوچک و روستاها می باشد. در ادامه مبلغ در نظر گرفته شده تسهیلات برای هر کدام از مناطق کشور را در جدول زیر آورده ایم تا با اطلاع کامل از آن، نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایید.

بخش ها و مناطق گوناگون کشور مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده
ساکنان شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده نسبت به ساخت اقدام می کنند 450 میلیون تومان
شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان
مراکز استان ها 350 میلیون تومان
سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان
مسکن روستایی 250 میلیون تومان

حال که از میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح آگاه شده اید، با خیالی راحت تر می توانید به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن مراجعه کرده و نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایید. نکته مهم دیگر در این مورد مربوط به بازپرداخت این تسهیلات و قسط بندی آن ها می باشد. طبق آخرین سخنان مسولین این طرح، شرایط بازپرداخت در مجموع 20 دوران ساخت و فروش اقساطی است. به عبارتی، افراد به طور کلی 20 سال برای اتمام این پروژه و پرداخت اقساط آن فرصت دارند. برای مثال، ‌اگر فردی دو سال خانه خود را تکمیل کند، باید در مدت 18 سال باقی مانده تسهیلات را بپردازد. سود در نظر گرفته شده برای این تسهیلات هم 18 درصد است که البته سعی شده برای دهک های پایین از این مقدار هم کم تر باشد. این شرایط تا این لحظه عنوان شده اند و البته ممکن است در آینده با تصمیماتی که گرفته می شود، تغییراتی را در آن ها شاهد باشیم.

منبع : ثبت نام نهضت ملی مسکن

مقدمه

سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مطابق با وعده ای که داده شده بود از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 28 مهر ماه 1400 کار خود را آغاز کرد تا متقاضیان ثبت نام مسکن های حمایتی بتوانند از سامانه نهضت ملی مسکن استفاده کنند. همان طور که می دانید، در راستای مشکلات بسیار زیاد برای مردم در حوزه مسکن و عدم موفقیت طرح های متنوع و گوناگون برای رفع این مشکلات در سال های اخیر، دولت جدید یکی از مهم ترین وعده های خود به مردم را تامین مسکن مورد نیاز اعلام کرده است. به عبارت دیگر، وعده ساخت 4 میلیون مسکن در طول عمر این دولت داده شده است که با این شرایط باید سالی یک میلیون مسکن ایجاد شود. برای ثبت نام این طرح هم سامانه ای راه اندازی شده تا متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به هیچ ارگانی را نداشته و به راحتی بتوانند درون منزل خود و به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهند. سامانه مذکور همان سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir است که به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد.

saman.mrud.ir

ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن

تمام افرادی که واجد شرایط ثبت نام در طرح مسکن حمایتی باشند، می توانند به سامانه مذکور مراجعه کرده و مراحل لازم را طی نمایند. با توجه به این که این طرح یکی از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های سالیان اخیر در حوزه مسکن خواهد بود، از اهمیت بالایی هم برخوردار بوده و قطعا افراد زیادی قصد ثبت نام نهضت ملی مسکن را خواهند داشت. با توجه به این که سامانه مربوطه به این طرح هم به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران شناخت زیادی از آن نداشته باشند. به همین دلیل ما در این جا قصد داریم به طور مفصل به این سامانه پرداخته، نحوه ورود به سامانه نهضت ملی مسکن و ثبت نام در آن را برای شما توضیح دهیم. هم چنین شرایط و مدارک لازم جهت این ثبت نام را هم برای تان بیان خواهیم کرد تا در انجام اقدامات لازم دچار مشکل نشوید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا آشنایی کاملی از این سامانه یعنی saman.mrud.ir به دست آورید.



ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir

همان گونه که اشاره کردیم، متقاضیان مسکن حمایتی باید ثبت نام خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir انجام دهند. از آن جایی که هیچ گونه روش حضوری برای این کار در نظر گرفته نشده است، عدم اطلاع از این روش می تواند باعث عدم توانایی در انجام ثبت نام و جا ماندن از این فرصت طلایی برای خانه دار شدن گردد. بنابراین، یا باید خودتان از اقدامات لازم برای انجام این کار آگاهی داشته و ثبت نام را انجام دهید، یا این که نهایتا به کافی نت ها مراجعه نمایید که روش اول قطعا بهتر خواهد بود. به هر حال، اولین قدم برای استفاده از این سایت جهت انجام ثبت نام، وارد شدن به آن است. ما در این جا ابتدا نحوه ورود به این سامانه را برای شما توضیح داده و در ادامه اقدامات لازم جهت انجام ثبت نام نهضت ملی مسکن را هم بیان خواهیم کرد تا هیچ گونه مشکلی جهت انجام ثبت نام از این طریق نداشته باشید.

برای انجام ثبت نام خود با استفاده از سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن لازم است یک سری مراحل ساده را طی کنید که در این بخش آن ها را برای شما آورده ایم. این مراحل مورد نیاز برای انجام ثبت نام از طریق سایت در نظر گرفته شده برای این کار، شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی سایت ثبت نام یعنی saman.mrud.ir را در مرورگر خود سرچ کنید. برای انجام ثبت نام در این طرح سعی کنید از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید. زیرا به دلیل نیاز به ورود اطلاعات گوناگون و متعدد، امکان خطا و اشتباه در هنگام ثبت نام از طریق سایر روش ها مانند استفاده از گوشی وجود دارد. هم چنین، استفاده از گوشی برای این کار ممکن است به دلیل مشکلات ساختاری ثبت نام شما را با اختلال مواجه سازد.
  2. ۲بعد از نمایش داده شدن نتایج جست و جوی تان، باید بر روی اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و با عنوان «سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن» کلیک نمایید. توجه داشته باشید به دلیل ادغام همه سامانه های موجود در زمینه ساخت مسکن از جمله سامانه طرح اقدام ملی مسکن، در صورتی که بر روی آدرس tem.mrud.ir که مربوط به طرح اقدام ملی بود هم کلیک کنید، باز به سامانه سمن وارد میی شوید. این مورد در ادامه اصلاح خواهد شد.

    saman.mrud.ir

  3. ۳در نهایت به صفحه اصلی سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن وارد شده و می توانید از این طریق اقدامات لازم برای ثبت نام خود را آغاز نمایید.

    ثبت نام نهضت ملی مسکن

توجه به این موارد که تا این جا بیان کردیم به شما کمک خواهد کرد که به راحتی و بدون هیچ دردسری به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن وارد شوید. در ادامه نحوه انجام ثبت نام در این سامانه را هم بیان خواهیم کرد تا از این بابت هم با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام مستاجران



نحوه ثبت نام نهضت ملی مسکن

همان طور که گفتیم، تمام کسانی که قصد ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارند، می توانند از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای این کار به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir اقدام کنند. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در سایت ثمن، امکان ثبت نام برای متقاضیان از طریق این سامانه به مدت یک ماه وجود خواهد داشت. این زمان از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 28 مهر ماه 1400 آغاز شده و تا پایان ساعت 24 روز جمعه 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت. به این ترتیب، افراد بعد از ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن می توانند ثبت نام خود را هم انجام دهند تا شرایط شان مورد بررسی قرار گیرد. ما در این بخش نحوه انجام ثبت نام در این سایت را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. اقدامات لازم جهت ثبت نام در این سایت شامل موارد زیر می شوند.

  1. 1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل برای ورود به این سامانه توضیح دادیم، به آن وارد شوید.
  2. 2. بعد از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir ، یک سری قوانین و شرایط لازم که برای این طرح در نظر گرفته شده است را مشاهده خواهید کرد. برای این که در ادامه انجام ثبت نام با مشکل مواجه نشوید، این موارد را به طور کامل مطالعه کنید. در نهایت بر روی گزینه « ثبت نام نهضت ملی مسکن » که در بالای این صفحه قرار گرفته است، کلیک نمایید.

    سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن

  3. 3. بعد از انتخاب گزینه مذکور، مجددا وارد صفحه دیگری خواهید شد که اطلاعات بیش تری در مورد این طرح در اختیار شما قرار داده و قوانین و مقررات لازم را آورده است. این اطلاعات را به طور کامل مطالعه نمایید؛ در صورتی که هم شرایط لازم را دارا بوده و هم با قوانین و مقررات این طرح موافقید، گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» در قسمت سمت چپ و پایین صفحه را بزنید.

    سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن

  4. 4. در مرحله بعد لازم است اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. بعد از ورود این اطلاعات، کد امنیتی موجود در صفحه را در جایگاه خود قرار داده و بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید. در صورتی که شما با توجه به کد ملی و یک سری شرایط اولیه مجوز ثبت نام را داشته باشید، به مرحله بعدی وارد خواهید شد.

    ورود به سایت saman.mrud.ir

  5. 5. در مراحل بعدی به طور پیوسته یک سری اطلاعات از شما درخواست می شود که باید همه را به طور دقیق وارد نمایید. این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، تلفن، ‌آدرس محل سکونت و موارد این چنینی دیگر می باشد. با طی کردن این چند مرحله و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، ثبت نام تان پایان یافته و یک کد پیگیری برای شما صادر می شود.

همان طور که گفتیم، برای تکمیل ثبت نام نهضت ملی مسکن نیاز به ورود یک سری اطلاعات خواهد بود. جهت این امر باید برخی مدارک تان را آماده داشته باشید تا از آن ها برای استخراج این اطلاعات استفاده نمایید. در ادامه این مدارک مورد نیاز برای استفاده از اطلاعات آن ها و هم چنین بارگذاری در سیستم را هم برای شما بیان خواهیم کرد تا با اماده داشتن این مدارک، در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام با مشکل رو به رو نباشید.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

حال که نحوه ورود به سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir و انجام ثبت نام در این سامانه را فرا گرفتید، باید از شرایط لازم برای ثبت نام هم آگاه باشید. زیرا تنها افرادی می توانند نسبت به انجام ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند که شرایط در نظر گرفته شده را دارا باشند. با توجه به این که هدف اصلی از طرح مسکن حمایتی کمک به افراد محروم و ضعیف تر از نظر مالی برای ساخت مسکن و خانه دار شدن می باشد، این شرایط بیش تر در این جهت تعریف شده اند تا امکان سوء استفاده از این طرح فراهم نشود. به هر حال، قبل از انجام هر کاری برای ثبت نام خود باید ابتدا شرایط مورد نیاز را به طور کامل مطالعه کرده و از آن ها آگاهی داشته باشید. این گونه با خیالی راحت امکان ثبت نام در این طرح برای شما فراهم خواهد بود. در ادامه مهم ترین شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن را برای شما آورده ایم.

  • متقاضی برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی و افراد تحت تکفل وی نباید از ابتدای سال 84 دارای زمین یا واحد مسکونی بوده باشند. هم چنین، این فرد و افراد تحت تکفلش نباید بعد از پیروزی انقلاب تا کنون از امکانات نهادهای عمومی غر دولتی برای تامین مسکن استفاده کرده باشند. این موارد می تواند شامل خرید زمین، خرید مسکن یا تسهیلات ساخت مسکن باشند. به عبارت دیگر، باید فرم «ج» در هنگام استعلام از سامانه مربوطه سبز باشد.
  • متقاضی باید متاهل بوده و سرپرست خانوار باشد.
  • ثبت نام زنان خود سرپرستی که حداقل 35 سال سن داشته باشند هم وجود دارد.
  • برخی افراد هم امکان ثبت نام بدون در نظر گرفتن شروط تاهل و سرپرستی خانوار را دارا هستند. این افراد عبارتند از:

    » آن دسته از نخبگان علمی کشور که از طرف بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند.

    » آن دسته از معلولین جسمی و حرکتی که از طرف سازمان بهزیستی معرفی می شوند و حداقل 20 سال سن دارند.

  • متقاضیان زن متاهل هم امکان ثبت نام در این طرح را خواهند داشت به شرط آن که یک تعهد نامه محضری از طرف همسرشان مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری به همسر و تکمیل اطلاعات فر ج به نام متقاضی ارائه دهند.
  • فرد متقاضی باید حداقل سابقه پنج سال سکونت در 5 سال گذشته در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.
  • برای آن دسته از افرادی که از کلان شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک منتقل شده اند، این سابقه به یک سال کاهش می یابد. هم چنین برای ان دسته از کارمندان دولت که طبق دستور دستگاه ذی ربط به شهر دیگری انتقال پیدا کرده اند، این سابقه سکونت در نظر گرفته نخواهد شد.(به استثناء استان تهران)
  • در شهرهای جدید سابقه 5 سال سکونت در شهر جدید یا 5 سال سکونت در شهر مادر ملاک می باشد. هم چنین، در شهرهایی که به دلایل گوناگون از جمله عدم وجود اراضی امکان اجرای طرح فراهم نیست، متقاضیان به شهرهای دیگر ارجاء داده خواهند شد.
  • داوطلبان نباید از سال 1384 تا کنون هیچ گونه تسهیلات بانکی مبنی بر ساخت یا تامین مسکن از بانک های مختلف دریافت کرده باشند.
  • داوطلبان نباید از سال 1384 تا کنون هیچ گونه تسهیلات بانکی مبنی بر ساخت یا تامین مسکن از بانک های مختلف دریافت کرده باشند.• هم چنین متقاضیان باید یک سری شرایط دیگر را هم برای دریافت تسهیلات ین طرح داشته باشند. از جمله این شرایط شامل موارد زر هستند.
  • این فرد نباید هیچ گونه منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد. این موارد شامل نداشتن چک برگشتی، تسهیلات معوقه و موارد این چنین دیگر می باشند.
  • فرد باید توانایی لازم برای ساخت مسکن را هم زمان با پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشد.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

این موارد مهم ترین شرایطی هستند که شما قبل از مراجعه به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir باید به آن ها توجه داشته باشید. اما توجه به یک سری نکات دیگر هم در مورد این شرایط الزامی است. این نکات عبارتند از:

  • متقاضی باید همه شرایط را مطالعه کرده و بپذیرد، در غیر این صورت امکان ثبت نام را نخواهد داشت.
  • انجام ثبت نام در سامانه مربوطه به معنی پذیرش شرایط داوطلب و تعهد ارائه واحد مسکونی به وی نمی باشد. بلکه در ادامه این شرایط مورد بررسی قرار گرفته و متقاضیان واجد شرایط شناخته خواهند شد.
  • با توجه به محدودیت اراضی اختصاص داده شده به این طرح، در صورتی که تعداد افراد واجد شرایط بیش از ظرفیت باشد، پذیرفته شدگان نهایی از میان آن ها انتخاب خواهند شد.
  • هر زمانی که واجد شرایط نبودن داوطلب برای سازمان و نهاد متولی آشکار گردد، متقاضی از این طرح خذف و امکان اعتراض هم نخواهد داشت.
  • در کلیه تفاهم نامه های ایجاد شده بین وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان ها و وزارت خانه ها، داشتن شرایط لازم و ثبت نام داوطلبین در سامانه مذکور به معنای تعهد ارائه واحد مسکونی به آن ها نبوده و این امر به انجام تعهدات توسط طرفین بستگی دارد.

مدارک لازم برای ثبت نام نهضت ملی مسکن

همان گونه که در بخش های قبل اشاره کردیم، آن دسته از داوطلبنی که واجد شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام باشند، می توانند از طریق سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام نموده و مراحل این کار را پشت سر بگذارند. جهت انجام ثبت نام یک سری اطلاعات از افراد درخواست می شود که برای ورود آن ها باید برخی مدارک را آماده داشته باشید. هم چنین بعضی از مدارک خود را هم باید در سیستم بارگذاری کنید. با توجه به اهمیت این موضوع برای تکمیل ثبت نام نهضت ملی مسکن ، ما در این جا مدارک مورد نیاز برای این کار را به طور کامل آورده ایم. به همراه داشتن این مدارک برای ثبت نام شما به خصوص اگر برای انجام این کار به کافی نت ها یا مکان های این چنینی مراجعه می کنید، الزامی است. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir شامل موارد زیر می شوند:

  • بارگذاری تصویر کارت ملی فرد متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه خود فرد متقاضی و همه افراد تحت تکفل وی
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی؛ این مورد برای آن دسته از افرادی که از این شرط مستثنی هستند، لازم نیست.
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر؛ این گواهی ها شامل موارد زیر می باشند.
  • گواهی اشتغال به کار فرد متقاضی ثبت نام مسکن حمایتی
  • گواهی تحصیل فرزندان متقاضی
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای 5 سال او
  • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسرش
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسرش
  • گواهی اشتغال به کار از طرف اداراتدولتی برای متقاضی یا همسرش
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

این مدارک برای زمانی که به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن مراجعه می کنید و قصد انجام اقدامات لازم از این طرق را دارید، الزامی هستند. بعد از بررسی اطلاعات و شرایط افراد، در مرحله های بعدی لازم است اصل این مدارک را هم جهت تشکیل پرونده به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر سازمان هایی که در ادامه اعلام خواهد شد، تحویل دهید.

مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نحوه بازپرداخت

یکی از مهم ترین سوالاتی که مردم در رابطه با ثبت نام نهضت ملی مسکن دارند، همین مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن و نحوه بازپرداخت این تسهیلات می باشد. با توجه به این که در اصل این طرح در کنار کمک به رفع مشکلات حوزه مسکن، برای کمک به افراد محروم و ناتوان کشور برای خانه دار شدن ارائه شده است، تسهیلاتی هم به آن ها ارائه داده می شود. اگر چه در بسیاری از مناطق کشور که امکان استفاده از اراضی دولتی وجود دارد، زمین در نظر گرفته شده برای طرح هم به صورت رایگان ارائه خواهد شد. اما به هر حال، برای ساخت این واحدهای مسکونی نیاز به هزینه های زیادی وجود دارد که تسهیلات بانکی می توانند گره گشا باشند. افرادی که از طریق سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام داده و شرایط آن ها تایید شود، در صورتی که در دسته پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند، خواهند توانست از این تسهیلات بهره مند شوند.

باید توجه داشته باشید که تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای همه بخش های کشور یکسان نبوده و مبلغ آن برای مناطق مختلف فرق دارد. زیرا هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ بدون شک بیش تر از این هزینه برای ایجاد مشکن در شهرهای کوچک و روستاها می باشد. در ادامه مبلغ در نظر گرفته شده تسهیلات برای هر کدام از مناطق کشور را در جدول زیر آورده ایم تا با اطلاع کامل از آن، نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایید.

بخش ها و مناطق گوناگون کشور مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده
ساکنان شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده نسبت به ساخت اقدام می کنند 450 میلیون تومان
شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان
مراکز استان ها 350 میلیون تومان
سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان
مسکن روستایی 250 میلیون تومان

حال که از میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح آگاه شده اید، با خیالی راحت تر می توانید به سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن مراجعه کرده و نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایید. نکته مهم دیگر در این مورد مربوط به بازپرداخت این تسهیلات و قسط بندی آن ها می باشد. طبق آخرین سخنان مسولین این طرح، شرایط بازپرداخت در مجموع 20 دوران ساخت و فروش اقساطی است. به عبارتی، افراد به طور کلی 20 سال برای اتمام این پروژه و پرداخت اقساط آن فرصت دارند. برای مثال، ‌اگر فردی دو سال خانه خود را تکمیل کند، باید در مدت 18 سال باقی مانده تسهیلات را بپردازد. سود در نظر گرفته شده برای این تسهیلات هم 18 درصد است که البته سعی شده برای دهک های پایین از این مقدار هم کم تر باشد. این شرایط تا این لحظه عنوان شده اند و البته ممکن است در آینده با تصمیماتی که گرفته می شود، تغییراتی را در آن ها شاهد باشیم.

منبع : ثبت نام نهضت ملی مسکن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 815
  • بازدید سال : 2096
  • بازدید کلی : 36010
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه