loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 51
سه شنبه 5 مرداد 1400 زمان : 10:35

سامانه جامع انبارها www.nwms.ir سامانه نرم افزاری جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت است که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت به موجب بند الف ماده 6 مبارزه با قاچاق کالا طراحی شده است. ورود به سامانه انبارها nwms.ir و نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها همچنین نحوه ثبت واحد در سامانه انبارها ، ویرایش کد پستی در سامانه انبارها و بسیاری سوالات دیگر در خصوص این سامانه ما را بر آن داشت تا این نوشتار را به این موضوع اختصاص دهیم.

یکی از بزرگترین مشکلات کشور در سال‌های گذشته که ضربه مهلکی به اقتصاد و به خصوص قسمت تولید کشور زده است میزان بالای قاچاق محصولات مختلف است. در همین راستا دولت تصمیم گرفت تا به منظور ایجاد شفاف‌سازی و سامان دادن به میزان ورود کالاهای وارداتی به کشور و همچنین صادراتی به خارج از کشور، سامانه جامع انبارها را ایجاد کند تا میزان کالاهای قاچاق و همچنین احتکار شده را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.
آدرس اینترنتی این سامانه www.nwms.ir می‌باشد و تمامی انباردارهای داخل کشور می‌بایست با مراجعه به وبسایت اقدام به ثبت نام در سامانه جامع انبارها نمایند. افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند باید اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی به انبار خود را در سایت قرار دهند. تمام اطلاعاتی که در سامانه انبارها ثبت می‌شود به صورت آنلاین توسط دولت مورد بررسی و رصد قرار داده ‌می‌شود؛ این کار موجب می‌شود تا دولت قادر باشد تمامی مراکز نگهداری و انبار کالا در کشور را شناسه‌دار نماید و کنترل کاملی روی اطلاعات مربوط به صاحبان کالا داشته باشد.

ایجاد سامانه انبارها کمک بزرگی به شناسایی مراکز غیرقانونی انبار و احتکار کالا نموده است و کمک شایانی به تجارت رسمی کشور نموده است. دولت امیدوار است تا با ادامه این روند، میزان قاچاق و احتکار کالا که در حال حاضر از بزرگترین مشکلات حوزه اقتصاد کشور به شمار می‌روند کاهش پیدا کند و در نتیجه وضع اقتصادی و معیشتی مردم وضعیت مناسب‌تری پیدا نماید.
در این مطلب شما را با نحوه ورود و ثبت‌ نام در سامانه انبارها آشنا خواهیم کرد و در مورد این مسئله که چه کسانی باید در این سامانه ثبت نام کنند به طور دقیق توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

روش های ارتباطی با سامانه جامع انبارها
روش ارتباط آدرس ساعت کاری
شماره پشتیبانی ۰۲۱-۷۵۴۹۲۰۰۰ الی 16:30 پنجشنبه الی 14:30
مراجعه حضوری اداره صنعت معدن تجارت استان/شهرستان 8 الی 14
کانال اطلاع رسانی در اپلیکیشن بله https://ble.im/nwms_ir -
ارتباط برخط با پشتیبان در پیامرسان بله در دست راه اندازی الی 16:30 پنجشنبه الی 14:30



ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir

بر اساس قانون کلیه افرادی که در زمینه انبارداری فعالیت می‌کنند و مکانی را به محل نگهداری انواع کالا اختصاص داده‌اند موظف هستند تا اطلاعات مربوط به خود را در سامانه انبارها ثبت نمایند. در این قسمت با توضیح قدم به قدم، نحوه ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir بیان شده است.
در ابتدا لازم است تا کاربران عزیز مرورگر خود را باز نموده و آدرس اینترنتی www.nwms.ir را در قسمت آدرس وارد نمایند و یا در جستجوگر GOOGLE عبارت nwms.ir را سرچ نمایند. توصیه می‌شود برای این کار حتماً از مرورگر کروم (Chrome) استفاده نمایید.

ورود به سامانه انبارها

حال کاربران می‌توانند در صفحه‌ای که بر روی مرورگر ظاهر شده‌است به راحتی بر روی سامانه جامع انبارها کلیک کرده و وارد سایت اصلی سامانه انبارها شوند.
در صفحه اصلی این سامانه گزینه ثبت واحد را در قسمت سمت راست و میانی صفحه مشاهده می‌کنید، برای ثبت نام می‌توانید بر روی این گزینه کلیک نمایید. البته در قسمت بعدی مقاله نحوه ثبت‌ نام به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

اگر از قبل در این سامانه ثبت نام نموده‌اید، در این قسمت می‌توانید بر روی گزینه « ورود به سامانه » کلیک نمایید که در قسمت میانی و سمت چپ صفحه اصلی قرار دارد.

نحوه ورود به سامانه جامع انبارها

در این قسمت کاربران می‌بایست کد ملی خود و همچنین رمز عبوری که قبلاً دریافت نموده‌اند و البته کدی که به صورت عددی بر روی صفحه مشاهده می‌کنند را در کادرهای مشخص شده وارد نمایند و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید امکان بازیابی رمز عبور و همچنین ویرایش شماره موبایل برای کاربران فراهم شده‌است.

لاگین در سایت انبارها

افرادی که علاقه دارند تا به صورت کامل و جامع با قسمت‌های مختلف این سامانه آشنا شوند و قادر باشند تا از قسمت‌های مختلف این سامانه بهتر استفاده نمایند می‌توانند با کشیدن اسکرول بار توسط ماوس و رفتن به قسمت پایینی صفحه اصلی سامانه جامع انبارها ، ویدئو‌های مختلف آموزشی که توسط مدیران این سامانه تهیه شده است را مشاهده و دانلود نمایند.

فیلم های آموزشی سامانه انبارها

نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در مراحل قبل نحوه ورود به سامانه انبارها را شرح دادیم. توجه داشته باشید افرادی شرایط ثبت نام در این سامانه را دارا هستند که از انبار استفاده می‌کنند و مسئولیت هرگونه ورود و خروج کالا از انبار به عهده آنها است و کسانی که مالک انبار و یا ساختمان انبار هستند و به عنوان مثال انبار را به فرد یا شرکت خاصی اجاره داده‌اند نیازی به ثبت نام ندارند. لزوم ثبت نام در این سامانه برای افراد و یا شرکت‌هایی که اقدام به انبار کردن کالا می‌کنند بسیار ضروری به نظر می‌رسد زیرا این کار به طور قطع موجب کاهش احتکار و همچنین قاچاق کالا می‌شود. در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها ، فعالیت انبار غیرقانونی و تمامی کالاهای موجود در آن از نظر قانونی به عنوان کالای احتکار شده و یا قاچاق در نظر گرفته می‌شود و در صورت شناسایی با آن برخورد خواهد شد.
برای آشنایی با نحوه ثبت نام سامانه جامع انبارها نیز می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در قدم اول می‌بایست به سامانه جامع انبارها به نشانی اینترنتی www.nwms.ir که در قسمت ابتدایی مقاله به صورت کامل توضیح داده شد مراجعه نمایید. در این مرحله بر روی گزینه ثبت واحد کلیک نمایید.
  2. پس از کلیک بر روی گزینه ثبت واحد صفحه‌ای ظاهر خواهد شد که از کاربر می‌خواهد تا کد ملی و شماره تلفن همراهی که به نام او ثبت شده است را وارد نماید و سپس با وارد کردن کد عددی که بر روی صفحه مشاهده می‌کند گزینه "تایید و مرحله بعد" را کلیک نماید.

    ثبت نام در سامانه انبارها

  3. در این بخش ذکر چند مورد ضروری به نظر می‌رسد؛ اگر بهره‌بردار انبار فرد یا شخص حقوقی باشد، شخص مدیرعامل وظیفه دارد تا کد ملی و شماره تلفن خود را در سامانه ثبت نماید. افرادی که قبلاً در این سامانه ثبت نام نموده‌اند و حال قصد دارند واحد دیگری را نیز ثبت نمایند می‌بایست شماره تلفن همراهی را که از قبل ثبت نموده‌اند وارد نمایند و اگر قصد تغییر شماره را دارند می‌بایست در قسمت ویرایش شماره همراه که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اقدام به تغییر شماره موبایل خود نمایند .در مرحله بعد به منظور امنیت بیشتر و اطمینان از صحیح بودن شماره همراه، یک پیامک حاوی کد اعتبارسنجی به شماره‌ای که کاربر ثبت نموده است ارسال می‌شود که کاربر می‌بایست آن را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس گزینه تایید را کلیک نماید. اگر کاربری در این مرحله پیامک را دریافت نکرد، می‌تواند بر روی گزینه "ارسال دوباره کد" کلیک کند تا کد اعتبارسنجی مجدداً برای او ارسال شود.

    کد اعتبارسنجی در سامانه انبارها

  4. در مرحله بعد از کاربر تقاضا می‌شود تا نوع فعالیت خود به عنوان شخصیت حقیقی و یا حقوقی را انتخاب نماید. اگر قصد دارید تا در این قسمت گزینه شخص حقوقی را وارد نمایید، لازم است تا شناسه 11 رقمی شرکت را نیز در مرحله بعد حتماً وارد نمایید.

    ثبت اطلاعات هویتی در سامانه انبارها

  5. در این مرحله کاربران باید اطلاعات درخواستی را در قسمت‌های مربوطه وارد نمایند. توجه داشته باشید که وارد کردن اطلاعات در قسمت‌های ستاره‌دار الزامی است.

    ثبت واحد در سامانه انبارها

  6. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی بر روی گزینه ثبت کلیک کنید و در ادامه گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید، حال کار ثبت واحد شما با موفقیت به پایان رسیده و اطلاعات وارد کرده به شما نمایش داده خواهد شد.

    مرحله پایانی ثبت نام

تغییر رمز در سامانه جامع انبارها

گاهی کاربران سامانه به دلایل امنیتی و یا هر دلیل دیگری خواستار تغییر رمز ورود خود به سامانه هستند؛ تغییر رمز در سامانه جامع انبارها بسیار آسان است، با ما همراه باشید تا قدم به قدم و به صورت تصویری شما را با نحوه تغییر رمز در سامانه جامع انبارها آشنا کنیم.
برای تغییر رمز در سامانه انبارها کافیست تا در صفحه ورود که کاربر کد ملی و رمز خود را وارد می‌نماید گزینه "بازیابی رمز عبور" را کلیک نماید.

بازیابی رمز در سامانه انبارها

در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود تا کد ملی و کد عددی نمایش داده شده بر روی صفحه را در کادرهای مشخص شده وارد نماید و در نهایت بر روی گزینه "ارسال کد به تلفن همراه" کلیک نماید.

بازیابی رمز عبور

در این مرحله صفحه‌ای بر روی مرورگر شما ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد تا کد امنیتی که از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ارسال شده‌است را وارد نمایید. در دو کادر پایینی نیز باید رمز جدید خود را که می‌بایست شامل دو حرف انگلیسی و دو عدد باشد را وارد نمایید و در آخرین گام نیز بر روی گزینه به‌روز رسانی گذرواژه کلیک نمایید تا رمز شما با موفقیت تغییر پیدا کند.
اگر در این مرحله کد امنیتی از طریق پیامک برای شما ارسال نشد، در پایینی‌ترین قسمت صفحه با وارد کردن کد عددی در کادر مشخص شده می‌توانید بر روی گزینه ارسال دوباره کد کلیک نمایید.

ادامه بازیابی رمز عبور

ویرایش کد پستی در سامانه انبارها

کاربران بعد از ورود به سامانه در صفحه اصلی سامانه انبارها می تواند با کلیک روی گزینه «واحدهای نگهداری کالا» در منوی سمت راست نسبت به مشاهده ، حذف ، ثبت جدید و ویرایش واحدها اقدام کنند. در صورتی که در یک کد پستی پیش از یک واحد ثبت شده باشد هر کاربر به طور جداگانه واحد خود را در حساب کاربری خود ملاحظه می کند و نمی توانند واحد یکدیگر را ببینند.

ویرایش کد پستی در سامانه انبارها

به طور کلی امکان ویرایش اطلاعات در سامانه انبارها وجود دارد ولی برخی اطلاعات یک واحد قابل ویرایش نیستند. حالت های مختلف ویرایش در سامانه جامع انبارها به صورت زیر است:

حالت های ویرایش در سامانه انبارها

در صورتی که واحدی قابل میرایش بود کاربر می تواند با انتخاب دکمه ویرایش اقدام نماید.

ثبت گروهی رسید و حواله

از زمانی که ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها به صورت رسمی اعلام شد، یک سوال مهم در ذهن افراد و البته شرکت‌های زیادی که روزانه حجم بالایی از کالا را در انبار وارد و یا خارج می‌کنند پیش آمد و آن اینکه ثبت این حجم از کار در سامانه به صورت مجزا و تکی پروسه‌ای بسیار زمان‌گیر است؛ خوشبختانه امکان ثبت گروهی رسید و حواله در سامانه انبارها امکان‌پذیر است و شرکت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی که به منظور حسابداری در شرکت مربوطه خود استفاده می‌نمایند و استفاده از فایل اکسل اقدام به ثبت گروهی رسید و حواله نمایند. به منظور آشنایی هرچه بیشتر کاربران با نحوه ثبت گروهی رسید وحواله در این سامانه فیلم‌های آموزشی تهیه شده است که در صفحه اصلی این سایت بارگذاری شده‌اند و کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه اینترنتی www.nwms.ir اقدام به مشاهده و یا دانلود آنها نمایند.

چه کسانی باید در سامانه انبارها ثبت نام کنند

یکی از سوالاتی که برای افرادی که در حوزه انبارداری و یا تجارت انواع کالا فعالیت می‌کنند پیش آمده این است که چه کسانی باید در سامانه انبارها ثبت نام کنند؟
لیست کالاهایی که مشمول قانون ثبت در سامانه جامع انبارها هستند در سامانه جامع انبارها بارگذاری شده است و کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس این سامانه به نشانی www.nwms.ir و کلیک بر روی گزینه "لیست کالاهای مشمول" در صفحه اصلی، به راحتی لیست تمام کالاهای مشمول ثبت در سامانه را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که اپلیکیشن اندروید سامانه جامع انبارها نیز تهیه و به بازار عرضه شده‌است.

تمام افرادی که قصد انبار کردن کالاهای موجود در لیست کالاهی مشمول را دارند باید در این سایت ثبت واحد و تمام اطلاعات لازم را با دقت کامل وارد نمایند.
ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات انبارداری هر شخصیت حقیقی یا حقوقی ابتدا می‌بایست در سامانه ثبت و به تایید برسد و سپس اقدام به استفاده از انبار شود.

منبع : سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها www.nwms.ir سامانه نرم افزاری جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت است که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت به موجب بند الف ماده 6 مبارزه با قاچاق کالا طراحی شده است. ورود به سامانه انبارها nwms.ir و نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها همچنین نحوه ثبت واحد در سامانه انبارها ، ویرایش کد پستی در سامانه انبارها و بسیاری سوالات دیگر در خصوص این سامانه ما را بر آن داشت تا این نوشتار را به این موضوع اختصاص دهیم.

یکی از بزرگترین مشکلات کشور در سال‌های گذشته که ضربه مهلکی به اقتصاد و به خصوص قسمت تولید کشور زده است میزان بالای قاچاق محصولات مختلف است. در همین راستا دولت تصمیم گرفت تا به منظور ایجاد شفاف‌سازی و سامان دادن به میزان ورود کالاهای وارداتی به کشور و همچنین صادراتی به خارج از کشور، سامانه جامع انبارها را ایجاد کند تا میزان کالاهای قاچاق و همچنین احتکار شده را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.
آدرس اینترنتی این سامانه www.nwms.ir می‌باشد و تمامی انباردارهای داخل کشور می‌بایست با مراجعه به وبسایت اقدام به ثبت نام در سامانه جامع انبارها نمایند. افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند باید اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی به انبار خود را در سایت قرار دهند. تمام اطلاعاتی که در سامانه انبارها ثبت می‌شود به صورت آنلاین توسط دولت مورد بررسی و رصد قرار داده ‌می‌شود؛ این کار موجب می‌شود تا دولت قادر باشد تمامی مراکز نگهداری و انبار کالا در کشور را شناسه‌دار نماید و کنترل کاملی روی اطلاعات مربوط به صاحبان کالا داشته باشد.

ایجاد سامانه انبارها کمک بزرگی به شناسایی مراکز غیرقانونی انبار و احتکار کالا نموده است و کمک شایانی به تجارت رسمی کشور نموده است. دولت امیدوار است تا با ادامه این روند، میزان قاچاق و احتکار کالا که در حال حاضر از بزرگترین مشکلات حوزه اقتصاد کشور به شمار می‌روند کاهش پیدا کند و در نتیجه وضع اقتصادی و معیشتی مردم وضعیت مناسب‌تری پیدا نماید.
در این مطلب شما را با نحوه ورود و ثبت‌ نام در سامانه انبارها آشنا خواهیم کرد و در مورد این مسئله که چه کسانی باید در این سامانه ثبت نام کنند به طور دقیق توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

روش های ارتباطی با سامانه جامع انبارها
روش ارتباط آدرس ساعت کاری
شماره پشتیبانی ۰۲۱-۷۵۴۹۲۰۰۰ الی 16:30 پنجشنبه الی 14:30
مراجعه حضوری اداره صنعت معدن تجارت استان/شهرستان 8 الی 14
کانال اطلاع رسانی در اپلیکیشن بله https://ble.im/nwms_ir -
ارتباط برخط با پشتیبان در پیامرسان بله در دست راه اندازی الی 16:30 پنجشنبه الی 14:30



ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir

بر اساس قانون کلیه افرادی که در زمینه انبارداری فعالیت می‌کنند و مکانی را به محل نگهداری انواع کالا اختصاص داده‌اند موظف هستند تا اطلاعات مربوط به خود را در سامانه انبارها ثبت نمایند. در این قسمت با توضیح قدم به قدم، نحوه ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir بیان شده است.
در ابتدا لازم است تا کاربران عزیز مرورگر خود را باز نموده و آدرس اینترنتی www.nwms.ir را در قسمت آدرس وارد نمایند و یا در جستجوگر GOOGLE عبارت nwms.ir را سرچ نمایند. توصیه می‌شود برای این کار حتماً از مرورگر کروم (Chrome) استفاده نمایید.

ورود به سامانه انبارها

حال کاربران می‌توانند در صفحه‌ای که بر روی مرورگر ظاهر شده‌است به راحتی بر روی سامانه جامع انبارها کلیک کرده و وارد سایت اصلی سامانه انبارها شوند.
در صفحه اصلی این سامانه گزینه ثبت واحد را در قسمت سمت راست و میانی صفحه مشاهده می‌کنید، برای ثبت نام می‌توانید بر روی این گزینه کلیک نمایید. البته در قسمت بعدی مقاله نحوه ثبت‌ نام به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

اگر از قبل در این سامانه ثبت نام نموده‌اید، در این قسمت می‌توانید بر روی گزینه « ورود به سامانه » کلیک نمایید که در قسمت میانی و سمت چپ صفحه اصلی قرار دارد.

نحوه ورود به سامانه جامع انبارها

در این قسمت کاربران می‌بایست کد ملی خود و همچنین رمز عبوری که قبلاً دریافت نموده‌اند و البته کدی که به صورت عددی بر روی صفحه مشاهده می‌کنند را در کادرهای مشخص شده وارد نمایند و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید امکان بازیابی رمز عبور و همچنین ویرایش شماره موبایل برای کاربران فراهم شده‌است.

لاگین در سایت انبارها

افرادی که علاقه دارند تا به صورت کامل و جامع با قسمت‌های مختلف این سامانه آشنا شوند و قادر باشند تا از قسمت‌های مختلف این سامانه بهتر استفاده نمایند می‌توانند با کشیدن اسکرول بار توسط ماوس و رفتن به قسمت پایینی صفحه اصلی سامانه جامع انبارها ، ویدئو‌های مختلف آموزشی که توسط مدیران این سامانه تهیه شده است را مشاهده و دانلود نمایند.

فیلم های آموزشی سامانه انبارها

نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در مراحل قبل نحوه ورود به سامانه انبارها را شرح دادیم. توجه داشته باشید افرادی شرایط ثبت نام در این سامانه را دارا هستند که از انبار استفاده می‌کنند و مسئولیت هرگونه ورود و خروج کالا از انبار به عهده آنها است و کسانی که مالک انبار و یا ساختمان انبار هستند و به عنوان مثال انبار را به فرد یا شرکت خاصی اجاره داده‌اند نیازی به ثبت نام ندارند. لزوم ثبت نام در این سامانه برای افراد و یا شرکت‌هایی که اقدام به انبار کردن کالا می‌کنند بسیار ضروری به نظر می‌رسد زیرا این کار به طور قطع موجب کاهش احتکار و همچنین قاچاق کالا می‌شود. در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها ، فعالیت انبار غیرقانونی و تمامی کالاهای موجود در آن از نظر قانونی به عنوان کالای احتکار شده و یا قاچاق در نظر گرفته می‌شود و در صورت شناسایی با آن برخورد خواهد شد.
برای آشنایی با نحوه ثبت نام سامانه جامع انبارها نیز می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در قدم اول می‌بایست به سامانه جامع انبارها به نشانی اینترنتی www.nwms.ir که در قسمت ابتدایی مقاله به صورت کامل توضیح داده شد مراجعه نمایید. در این مرحله بر روی گزینه ثبت واحد کلیک نمایید.
  2. پس از کلیک بر روی گزینه ثبت واحد صفحه‌ای ظاهر خواهد شد که از کاربر می‌خواهد تا کد ملی و شماره تلفن همراهی که به نام او ثبت شده است را وارد نماید و سپس با وارد کردن کد عددی که بر روی صفحه مشاهده می‌کند گزینه "تایید و مرحله بعد" را کلیک نماید.

    ثبت نام در سامانه انبارها

  3. در این بخش ذکر چند مورد ضروری به نظر می‌رسد؛ اگر بهره‌بردار انبار فرد یا شخص حقوقی باشد، شخص مدیرعامل وظیفه دارد تا کد ملی و شماره تلفن خود را در سامانه ثبت نماید. افرادی که قبلاً در این سامانه ثبت نام نموده‌اند و حال قصد دارند واحد دیگری را نیز ثبت نمایند می‌بایست شماره تلفن همراهی را که از قبل ثبت نموده‌اند وارد نمایند و اگر قصد تغییر شماره را دارند می‌بایست در قسمت ویرایش شماره همراه که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اقدام به تغییر شماره موبایل خود نمایند .در مرحله بعد به منظور امنیت بیشتر و اطمینان از صحیح بودن شماره همراه، یک پیامک حاوی کد اعتبارسنجی به شماره‌ای که کاربر ثبت نموده است ارسال می‌شود که کاربر می‌بایست آن را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس گزینه تایید را کلیک نماید. اگر کاربری در این مرحله پیامک را دریافت نکرد، می‌تواند بر روی گزینه "ارسال دوباره کد" کلیک کند تا کد اعتبارسنجی مجدداً برای او ارسال شود.

    کد اعتبارسنجی در سامانه انبارها

  4. در مرحله بعد از کاربر تقاضا می‌شود تا نوع فعالیت خود به عنوان شخصیت حقیقی و یا حقوقی را انتخاب نماید. اگر قصد دارید تا در این قسمت گزینه شخص حقوقی را وارد نمایید، لازم است تا شناسه 11 رقمی شرکت را نیز در مرحله بعد حتماً وارد نمایید.

    ثبت اطلاعات هویتی در سامانه انبارها

  5. در این مرحله کاربران باید اطلاعات درخواستی را در قسمت‌های مربوطه وارد نمایند. توجه داشته باشید که وارد کردن اطلاعات در قسمت‌های ستاره‌دار الزامی است.

    ثبت واحد در سامانه انبارها

  6. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی بر روی گزینه ثبت کلیک کنید و در ادامه گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید، حال کار ثبت واحد شما با موفقیت به پایان رسیده و اطلاعات وارد کرده به شما نمایش داده خواهد شد.

    مرحله پایانی ثبت نام

تغییر رمز در سامانه جامع انبارها

گاهی کاربران سامانه به دلایل امنیتی و یا هر دلیل دیگری خواستار تغییر رمز ورود خود به سامانه هستند؛ تغییر رمز در سامانه جامع انبارها بسیار آسان است، با ما همراه باشید تا قدم به قدم و به صورت تصویری شما را با نحوه تغییر رمز در سامانه جامع انبارها آشنا کنیم.
برای تغییر رمز در سامانه انبارها کافیست تا در صفحه ورود که کاربر کد ملی و رمز خود را وارد می‌نماید گزینه "بازیابی رمز عبور" را کلیک نماید.

بازیابی رمز در سامانه انبارها

در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود تا کد ملی و کد عددی نمایش داده شده بر روی صفحه را در کادرهای مشخص شده وارد نماید و در نهایت بر روی گزینه "ارسال کد به تلفن همراه" کلیک نماید.

بازیابی رمز عبور

در این مرحله صفحه‌ای بر روی مرورگر شما ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد تا کد امنیتی که از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ارسال شده‌است را وارد نمایید. در دو کادر پایینی نیز باید رمز جدید خود را که می‌بایست شامل دو حرف انگلیسی و دو عدد باشد را وارد نمایید و در آخرین گام نیز بر روی گزینه به‌روز رسانی گذرواژه کلیک نمایید تا رمز شما با موفقیت تغییر پیدا کند.
اگر در این مرحله کد امنیتی از طریق پیامک برای شما ارسال نشد، در پایینی‌ترین قسمت صفحه با وارد کردن کد عددی در کادر مشخص شده می‌توانید بر روی گزینه ارسال دوباره کد کلیک نمایید.

ادامه بازیابی رمز عبور

ویرایش کد پستی در سامانه انبارها

کاربران بعد از ورود به سامانه در صفحه اصلی سامانه انبارها می تواند با کلیک روی گزینه «واحدهای نگهداری کالا» در منوی سمت راست نسبت به مشاهده ، حذف ، ثبت جدید و ویرایش واحدها اقدام کنند. در صورتی که در یک کد پستی پیش از یک واحد ثبت شده باشد هر کاربر به طور جداگانه واحد خود را در حساب کاربری خود ملاحظه می کند و نمی توانند واحد یکدیگر را ببینند.

ویرایش کد پستی در سامانه انبارها

به طور کلی امکان ویرایش اطلاعات در سامانه انبارها وجود دارد ولی برخی اطلاعات یک واحد قابل ویرایش نیستند. حالت های مختلف ویرایش در سامانه جامع انبارها به صورت زیر است:

حالت های ویرایش در سامانه انبارها

در صورتی که واحدی قابل میرایش بود کاربر می تواند با انتخاب دکمه ویرایش اقدام نماید.

ثبت گروهی رسید و حواله

از زمانی که ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها به صورت رسمی اعلام شد، یک سوال مهم در ذهن افراد و البته شرکت‌های زیادی که روزانه حجم بالایی از کالا را در انبار وارد و یا خارج می‌کنند پیش آمد و آن اینکه ثبت این حجم از کار در سامانه به صورت مجزا و تکی پروسه‌ای بسیار زمان‌گیر است؛ خوشبختانه امکان ثبت گروهی رسید و حواله در سامانه انبارها امکان‌پذیر است و شرکت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی که به منظور حسابداری در شرکت مربوطه خود استفاده می‌نمایند و استفاده از فایل اکسل اقدام به ثبت گروهی رسید و حواله نمایند. به منظور آشنایی هرچه بیشتر کاربران با نحوه ثبت گروهی رسید وحواله در این سامانه فیلم‌های آموزشی تهیه شده است که در صفحه اصلی این سایت بارگذاری شده‌اند و کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه اینترنتی www.nwms.ir اقدام به مشاهده و یا دانلود آنها نمایند.

چه کسانی باید در سامانه انبارها ثبت نام کنند

یکی از سوالاتی که برای افرادی که در حوزه انبارداری و یا تجارت انواع کالا فعالیت می‌کنند پیش آمده این است که چه کسانی باید در سامانه انبارها ثبت نام کنند؟
لیست کالاهایی که مشمول قانون ثبت در سامانه جامع انبارها هستند در سامانه جامع انبارها بارگذاری شده است و کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس این سامانه به نشانی www.nwms.ir و کلیک بر روی گزینه "لیست کالاهای مشمول" در صفحه اصلی، به راحتی لیست تمام کالاهای مشمول ثبت در سامانه را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که اپلیکیشن اندروید سامانه جامع انبارها نیز تهیه و به بازار عرضه شده‌است.

تمام افرادی که قصد انبار کردن کالاهای موجود در لیست کالاهی مشمول را دارند باید در این سایت ثبت واحد و تمام اطلاعات لازم را با دقت کامل وارد نمایند.
ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات انبارداری هر شخصیت حقیقی یا حقوقی ابتدا می‌بایست در سامانه ثبت و به تایید برسد و سپس اقدام به استفاده از انبار شود.

منبع : سامانه جامع انبارها

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 210
  • بازدید ماه : 789
  • بازدید سال : 2070
  • بازدید کلی : 35984
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه